donderdag 15 februari 2018

Tuut tuut tuut

Wie kent het niet. Dit lied over Ruud Lubbers. Gisteren overleden.

Hij is van dezelfde leeftijd als mijn moeder dus daarom deed het me wel wat. Maar ben nooit grote fan van hem geweest als politicus. Van weinig politici trouwens. Grappig was dat ik dit weekend nog gechauffeurd werd door een oud-politicus die nu buschauffeur is geworden.

Hij rijdt pittig maar veilig door; hij lijkt me een type man die - als hij bij je in bed ligt er zelfs dan een wedstrijd van maakt en aan het einde uitroept: Eerst!!!

Het is vandaag grauw, nat en donker. Blij dat ik een lekker warm kopje koffie heb  had staan. En al van tevoren wist dat dit zo'n dag zou worden. Dus goed nadenken hoe ik 'm invul. De was draait, dat geeft altijd een 'goed' gevoel. Zo direct ook nog wat slopen strijken, dat is ook altijd heilzaam.

Gisteren maakte ik een verrassend lekker stamppotje van zoete aardappelen en boerenkool. Dat was iets teveel, maar dat betekent dat ik vandaag niet hoef te koken en er een ovenschotel van maak. Lekker met een laagje gesmolten kaas erop.

Vannacht op de Olympische Winterspelen werd de Nederlands-Ghanese skeletonrijder Akwasi Frimpong laatste. Alleen het feit dat hij meedoet is fantastisch, maar helaas niet op voor een medaille.


Straks weer mannenschaatsen en dat is fijn om naar te kijken.

Net even een plank van mijn keukenkast helemaal leeggehaald. Een aantal zaken mogen naar de Kringloop, een aantal zaken in de vuilnisbak en over nog meer dingen nadenken wat ik ermee doe. Houden of weggeven? In ieder geval de plank lekker soppen. Dat geeft het hoofd weer minder aanleiding tot teveel nadenken oftewel malen.

Ondertussen iemand gesproken die op hetzelfde inkomensniveau zit als ik - en in de Opruimings-val is getrapt. Nu 50% afgeprijsd. Een leuke jas van € 500,-- nu voor 'maar' € 250,--. Lekker warm en die wilde ze al zooooooolang. Die moest ze hebben en dus besteld.

Sta ik daar met mijn jas uit de opruiming voor 10% van haar opruimingsprijsje -met die klote ritsen!! - maar geen haar op mijn hoofd die naar jassen in deze categorie kijkt. En soms zou ik willen dat ik mezelf zo'n groot bedrag zou gunnen voor een jas. En toch weet ik direct dat dit klinkklare bullshit is. Merkkleding wensen op bijstandsniveau. Dat is niet realistisch, maar wel heel lekker. Voor even. Totdat er gaten in je budget vallen.

Oh en nog grappiger: toen ik zei dat ik haar wel terugbelde als ik iets voor haar had nagekeken zei ze; oh...heb jij niet onbeperkt bellen dan? Nee...ik heb een goedkoop Sim-only abonnement, dus let erop niet te lang bellen.

Mensch....wat voelde ik me een arme luis. Of nee...een slimme arme luis. Maar nog steeds een luis. Slim of niet.

Oh en daarna nog een spoedbericht want iemand waar ik veel van hou,  zat zo enorm in de narigheid. Help. Bel me.
Oh shit...zit hij alweer in zijn eigen film genaamd GroundhogDay.

Geen bereik op mijn mobiele telefoon.

Dan maar via Whatsapp bellen. De techniek laat ons niet in de steek gelukkig.

Tuuttuuttuut.....en nu leuke dingen doen van nul-euro budget. Of wacht...ik ga net als die Golddigger dames ook op zoek naar een man met centen. Dan zijn mijn luxeprobleempjes voorbij. Kan ik mijn verveling wegshoppen.  En af en toe ruzie maken, maar ik kan zo lekker pijpen, die man blijft toch wel bij me.

Oh nee...te oud.

Jammer...zie net dat Kramer geen goud heeft gewonnen. Maar Bergsma wel op nummertje 2 en dus zilver. Ook leuk. Toch?




















2 opmerkingen:

klaproos zei

:-) nou ik ga voor zoete aardappel met boerenkool... Ruud Lubbers was een aardige man, maar volgens mij zeggen ze dat van iedereen die overleden is....

Petr@ zei

Ik heb pas stamppot gemaakt van zoete aardappel met andijvie, maar ik vond het niet lekker.
Ik moest ook aan Andre van Duin denken met zijn tuut tuut tuut, ook de groeten van Ria en de rest van de regering :-)
Jammer voor Sven, helaas kreeg hij ook nog een mes in zijn rug van Jorrit Bergsma.
Volgens mij kun jij heel goed met geld omgaan!