maandag 27 november 2017

Cyber maandag

Dit weekend kreeg ik het opname apparaat en tuner van mijn tv niet meer aan de praat. Hij bleef hangen op een bepaalde code en schakelde daarna zichzelf weer uit.

Dus het aloude "alle stekkers eruit, smartcard eruit en vice versa" gedaan. Maar helaas pindakaas ook dat werkte niet.
Toen bedacht ik dat ik nog wel een uur kon lopen kloten/klungelen, maar er is een service-afdeling dus bel die maar. Gratis op de vaste lijn. Tijd heb je genoeg, dus doe maar gewoon.

Zo gezegd zo gedaan en wat kreeg ik een fijne medewerker aan de telefoon, hoefde ook helemaal niet lang te wachten. En ach...dan zet ik mijn telefoon op speaker en kan ik gewoon doorgaan met wat ik aan het doen was.

Hij dacht mee en doorzag het probleem (want ik kon online deze specifieke foutmelding niet vinden) en het bleek dat als je naar de radio hebt geluisterd het systeem soms blijkt hangen in deze modus. Dus even resetten en alles doet het weer. Hoera!!
Meteen opgeschreven, dan kan ik de volgende keer het helemaal zelf oplossen, zoals me meestal wel lukt.

Vanochtend rondje Bless the House gedaan. Dat voelt altijd weer fijn. Dat ik mijzelf een schoon en opgeruimd huis gun. En juist door iedere keer een beetje te doen, voelt het niet alsof je uuuuuuren bezig bent. Bovendien zegt Flylady dat je hierdoor je weekend vrij hebt om leuke dingen te doen. Alleen of met je gezin. Maar niet schoonmaken.

Toen ik nog werkte deed ik het ook al zo en het is heerlijk om inderdaad je weekend vrij te hebben en niet een badkamer te 'moeten' soppen of het hele huis te stofzuigen. Uiteraard wel de dagelijkse klusjes zoals afwassen en zorgen dat er geen grote puinhopen her en der ontstaan op de Hotspots - de plekken waar je je sleutels neerlegt of de post, dus zoveel mogelijk lege tafels houden, want rotzooi trekt rotzooi aan. Na al die jaren ben ik nog steeds heel blij met Flylady.

Nu schijnt het vandaag ook nog Cyber Monday te zijn. Een soort van oprek-uitverkoop optie als je op Black Friday nog niet genoeg hebt uitgegeven in de winkels. Maar dan online, dan hoef je je huis niet uit. Wat fijn is, aangezien het de hele dag al regent.

Afbeeldingsresultaat voor cyber monday

Ik geef toe, het is leuk om te kijken en dan te bedenken of ik dat echt nodig heb of denk dat ik het nodig heb en op het kruisje te klikken en leeg is je winkelmandje.  En soms is het verstandig om eens een keer wel iets met heel veel korting te kopen als je dat normaal ook altijd gebruikt. En je dat ook nog eens gratis thuisbezorgd krijgt.

Wat wel echt nodig is, als je dan toch online iets wil uitgeven op Cyber Monday is een Kerstactie naar mijn hart, bij Annemiek: Klik hier maar: Kerstaktie Annemiek

Vanmiddag weer een gesprek met mijn psycholoog. Heb eigenlijk geen idee waar ik het over moet hebben. Of dat goed is, dat weet ik niet. En wat dat over mij zegt, weet ik ook niet. Het voelt een beetje alsof ik een drijfsijs ben. Mmmmm...weet niet zo heel veel kennelijk. Wel dat ik te weinig 'leuke' dingen doe. Ik kreeg de vorige keer een boek aanbevolen over omgaan met narcisten, alleen dat hebben ze niet in onze bibliotheek. Dus geen huiswerk gemaakt.

Dan ga ik nu nog maar even een stuk van mijn luxaflex ontgrauwen. Heeeeeeeeel langzaam (gewoon met een doekje en dan boenen met Glassex en daarna navegen met een schoon doekje), maar wel gestaag. Slim is dan ook om bovenaan te beginnen in plaats van onderop (ja echt...huisvrouw van niets), dan kan je later de druppels van boven nog even erbij pakken als je beneden bent aangekomen.

Jemig....retesaai logje, dus een goede weergave van mijn leven.

















4 opmerkingen:

Iris Papilio zei

Helemaal niet, je bent gewoon goed bezig. Lekker rommelen in huis is zo fijn.
Ik houd ook altijd alle oppervlakken lekker opgeruimd. Ruim ook al mijn hele leven, sinds ik het ouderlijk huis uit ben dan, voor ik naar bed ga de salontafel op. Dingen die gebruikt zijn weer op hun plek. Kussens op de bank netjes, dat voelt gewoon fijn. Als je 's morgens opstaat is het gewoon zoals het hoort, heerlijk!
Goed idee hoor, die luxaflex deel voor deel doen. Ik heb het nu niet meer, is gewoon bewerkelijk, maar toen ik ze nog wel had, deed ik het ook altijd zo.
Succes vanmiddag, er komt heus wel het een en ander langs om over te praten!

Jeanneke zei

De Kerstactie van Annemiek is een prachtig goed doel voor een bijdrage die tot op de laatste cent doeltreffend wordt besteed. Dank je wel, dat jij het hier onder de aandacht brengt.
Pet af voor de manier waarop en het doorzettingsvermogen waarmee jij je leven en jezelf op de rit houdt.
Is dat boek niet te reserveren, zodat je het via een andere bieb in jouw provincie kunt lezen?
Groetjes en alle goeds gewenst,

Jeanneke.

klaproos zei

whahaahha,
ik heb nergens aan meegedaan dus misschien nóg retesaaier dan :-) ik heb nergens last van :-)

Anoniem zei

Als je meer wilt weten over narcisten beveel ik je de raisedbynarcissists afdeling van reddit aan.

Siebrie