maandag 2 oktober 2017

Afgeknoedeld

Op zich een prettige maandag.

Behalve dan dat ik iets te vroeg wakker werd, probeerde door te slapen maar dat lukte niet goed meer. Nou ja, vanavond weer nieuwe ronde nieuwe kansen.



Verder de maandag zoals altijd begonnen met mijn wekelijkse rondje Bless the House (van Flylady) en dat geeft altijd weer een voldaan gevoel en dat mijn huis lekker 'schoon' ruikt.
Daarna ook nog maar even de bovenverdieping gestofzuigd dus ook weer gedaan.

En begin gemaakt om even een broek van mijn schoonzoon in te korten en toen was het tijd om naar de psycholoog te gaan. Ik was blij dat het droog was en alleen maar hard waaide en zei tegen mijzelf: dit kan je. Ga lekker op de fiets, je benen zijn sterk genoeg. Hoppa.

En voor ik het wist stond ik voor de praktijk en zette de fiets op 2 sloten.

Toen ik klaar was - geen idee van tijd, had expres mijn horloge thuis gelaten - en weer naar huis reed, voelde ik me weer 10 kg lichter. Niet verwacht dat ik al zo diep zou gaan bij wat een vrij standaard Mindful-achtige oefening was. Plaatselijke depressie zeg maar.

Kon me ook geen hol schelen of mijn mascara was doorgelopen of niet. Ik ging naar huis en ik hoefde niets meer. Soepje stond al klaar dus alleen maar opwarmen straks.

En nu, na de afwas, voel ik me afgeknoedeld. In mijn hoofd, maar ook in mijn lijf. Dat studeren valt nog niet mee.




6 opmerkingen:

Anoniem zei

En nu lekker slapen. Dat ga ik ook doen.

Anoniem zei

Voor je het weet, heb jij je diploma;-)
Trusten

Bertiebo zei

Al ben je moe, het klinkt toch heel positief!

Anoniem zei

Therapie is hard werken maar met in the end fantastisch resultaat. Het is een heftig gebeuren, maar zo nodig! Hug,

Iris Papilio zei

Je bent goed bezig hoor! Neem je rust maar en morgen weer lekker aan een nieuwe dag beginnen!

pourquoi pas ??? zei

Hoe zwaar ook het blijft wel interessant dat leren over jezelf en daardoor anderen ook beter begrijpen.