donderdag 18 mei 2017

Mag niet!!

Niks doen.

Zegt dat hinderlijke stemmetje in mijn hoofd: Mag niet! Want voor de rest zegt er niemand tegen me dat dit niet mag.
Maar enfin.

Ga ik toch zoeken naar Dingen om te Doen, want een hele dag niks doen, da's nog ingewikkeld.

Strijken
Kantjes knippen (Is weer eens wat anders dan ze eraf lopen).
Alle uitgebloeide voorjaarsplanten (Pulmonaria) kortknippen (dan bloeien ze straks nog een keer).
Slakken verzamelen en elders brengen
Was opvouwen
Breien
Afwas
Administratie
Alle aangewaaide inmiddels kleine boompjes uit de voortuin verwijderen.
Oh..even die dikke tak weghalen. Shit...te dik..nog een keer. Damn...zagen dan maar. Oh nee...daar heb ik de kracht niet voor.

Wekenlang had ik mijn telefoon zelfs onder de douche binnen handbereik want stel dat de fanclub zou bellen. Of de gemeente. Of...of...
En al die instanties bellen anoniem. Dus je weet nooit wie er gebeld heeft. En je kan ook nooit terugbellen.
Wat gooit dat mijn stresspeil nog even extra omhoog.

Of bericht van de club. Stresspeil naar het plafond. Of lezen hoe goed werkgevers meewerken met een terugkeerplan.

Nada de nikkes. Zoekt u het maar lekker zelf uit.

Zijn we weer terug bij Niks doen. Nou ja...heel veel navelstaren voor mijn gevoel.

Afbeeldingsresultaat voor navelstaarderij



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Zucht ... een gebed zonder einde ...

Joanne zei

Ik wens je alle sterkte in deze hectische tijd.

Liefs Fredrique

Anoniem zei

Niemandsland, het is een soort dobberen met het gevoel dat je rubberbootje stiekem leegloopt. Alles sal regkom zei mijn moeder vaak, en ik met haar. Stuur je een hug.