donderdag 4 mei 2017

Egocentrisch of liever op zijn Hondjes?

In mijn zeer naaste kring zijn er wat geliefde mensen met problemen. Die dat met mij delen. Of misschien wel troost en inzicht van mij verwachten. Daardoor voelt mijn 'probleem' ineens nogal onbenullig aan. En hou ik op met het bespreken van hoe ik me voel of hoe het met mij gaat. Nou ja...eerlijk gezegd, heb ik weinig besproken, alleen technische details en dan nog vrij oppervlakkig. Want die anderen hebben het al zo rot. Kom ik ook nog aan. Voel ik me zeer egocentrisch. Ik, ik en ik.

En schaam ik me om het erover te hebben, of er aandacht voor te vragen. En heel misschien vind ik ook dat ik zoveel tijd en vooral aandacht niet verdien. Of mag krijgen.

Oh shit...komt meteen dat zinnetje van heul vroeger weer terug dat ik nu maar weer eens 'normaal' moet doen.

Had ik - in mijn koffiepauze - even een BBC Horizon documentaire opgezet genoemd: Why did I go Mad.

Fijne kost na een nachtje niet zo lekker slapen. Maar niet afgekeken. Komt wel een andere keer. Of niet. Dus ik moest direct weer houtjes halen om mijn innerlijke vlam aan te houden. En aan te wakkeren. Jemig zeg, ik ben toch niet gek.

Oh nee??

Je praat tegen jezelf. Geeft jezelf een hardop complimentje als je een miniscuul taakje hebt volbracht. Of praat tegen de katten in je tuin. "Zo van....jullie mogen lekker overal in de tuin, als je er maar niet gaat poepen".

Je hebt twee jaar onafgebroken, zonder vakantie, ergens gewerkt waar je constant hetzelfde moest zeggen. En constant hoorde: Nee, nee, nee, nee, nee. Niet goed genoeg. Blijf daar maar eens normaal onder. hahah...Vanaf nu noem ik - om redenen die mij en mijzelf bekend zijn - dit soort werkgever Dienstverlening De Hete Hond. Dat u het maar weet.

Dus vandaag toch maar weer de huisarts gebeld of ik nadere hulp van buiten nodig heb. Misschien via de praktijkondersteuner GGZ.

Want ik cirkel maar rond aan mijn eigen lijntje. Als een Mad Dog.  En ben bang dat de uberdokter van die Uitzonderlijke Verschrikkelijke Waanzinclub binnenkort ook zegt: Zo...OVER! Aansteller!
En oh...wat zou ik zo graag dan eens op iemand willen lijken die deze medewerker dan onmiddelllijk over zijn bureautje trekt. Of HIJ gek geworden is (en dat er dan wat schuim op mijn mond komt)..en dan enorm gaan schreeuwen. NU EVEN NIET!!!!!

Want ik kom nu eindelijk pas heel langzaam van die Zwarte Hond af.

Afbeeldingsresultaat voor hond aan een touw in de tuin


En budget om nou eens flink leuke dingen te gaan doen of de energie daarvoor dat ontbreekt aan beide kanten.
Waardoor ik een soort van boosheid heb. Op alles en iedereen. Want waarom kan ik ook niet gewoon....En natuurlijk mag ik ook niet boos zijn. Want dan ben ik lastig en zeker niet 'normaal'.
Stampvoeten, met dingen gooien en dat soort dingen dat mochten alleen mijn ouders. Slaan ook.

Tsja...dat soort denken dat lost helemaal niks op en leidt tot niets en dat weet ik allemaal reuzegoed en bovendien vind ik dat ik beter mijn best moet doen. Want al die anderen hebben het zoveel erger en slechter dan ik, dus wat zeur ik nou.

En om alweer die beerput die vroeger heet open te moeten trekken; daarvan weet ik niet of ik dat wel trek. En of het zin heeft.

Maar; kijk hoe leuk: wat staat er in de sterren: Dus ik moet er nu vooral voor zorgen om al die zaken die me aan dat touw vasthouden, dat ik die afsla als een natte hond regendruppels. Die hond kan dat in bijna 5 seconden! Maar hoe voelt dat dan; om droog te zijn?

Gelukkig douche ik wel elke dag, zodat ik niet ruik naar natte hond.

Afbeeldingsresultaat voor gif dog shaking off water



Hey Cellie,
Things are about to get A LOT better -- Mercury Retrograde has ended! So after three weeks of frustrating problems and delays, you can finally put all of your energy into moving forward. But first, you must shake off any lingering negativity so that you can see all of the possibilities in front of you...

Mercury Direct is an incredible opportunity to liberate yourself from expired beliefs or behaviors that are no longer relevant to your life. Understanding how the past flow of events may be helping or hurting you is the key to making this happen.
 
 





 

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hou vol.

pourquoi pas ??? zei

Ik had een zwarte hond. Van 6 kilo. Geweldig beest, zoveel liefde en plezier van gehad. Probeer jouw zwarte hond kleiner te maken is wat in mij opkwam.
Ja wij zijn geweldig jij en ik (en vast anderen) in het luisteren naar anderen.
Zat 5 dagen in de week in therapie met een groep.
Na 1jaar zeiden ze opeens tegen mij; jij laat NOOIT iets van jezelf zien. Wij vertellen van alles over ons zelf, geven ons bloot en jij laat niets zien, dat begint te irriteren. Ik wist niet wat ik meemaakte. Ik was toch altijd bezig om naar hen te luisteren en hen te helpen en nu kreeg ik een schop na.
Daarbij ik was totaal niet belangrijk en ieder ander probleem was veel erger dan die van mij.
Ik nam wraak. Ik ging tijd opeisen voor mezelf in de therapie. Als de therapeuten vroegen wie wil er vandaag "werken" was ik de eerste die zei; IK!!!
Toen er jaren later zoveel dingen aan de hand was daar in FRankrijk met mijn ouders en ik besloot om er met vriendinnen over te praten toen bleek weer eens in welke situatie ik me gewerkt had. Ik begon mijn verhaal maar ieder ander had veel erger meegemaakt met een oud-oom, verre neef of buurman.
ON_GE_LOFE_LIJK.
Ik wil me niet meer klein maken. Ik ben het zat.
Ik vertel ze trouwens niet zoveel meer hoor.
Toen X maandenlang ondragelijke pijnen had mocht ik er met niemand over praten van hem maar na maanden hield ik het niet meer dus ik vertel mijn verhaal zegt vriendin; ik weet precis wat je bedoelt toen ik zwanger was had ik nierstenen en dat deed zo n pijn. Jeeses haar kinderen waren toen al bijna 40 jaar. En weg was de aandacht voor mijn verhaal.
Lieve schat, laat je niet verstikken en/of gebruiken als hun vuilnisbak. Ze vinden het heerlijk om alles tegen je te kunnen zeggen en dat is het ook natuurlijk maar het moet wel in evenwicht zijn. Zij lekker opgelucht naar huis en jij stikt in je eigen verdriet en dat van hen erbij.
Laat die zwarte hond ze bijten en wegjagen.
dikke liefs van mij

ps wat goed dat je hulp gaat zoeken.
Ik heb hier ook een eigenwijs die het ook allemaal zelf kan maar ook om is en hulp gaat zoeken.

pourquoi pas ??? zei

o zie dat ik misschien beter had kunnen mailen. hahah

Petr@ zei

Het lijkt me inderdaad heel verstandig dat je hulp zoekt.
Heel veel sterkte!
X