maandag 13 maart 2017

Eruit!

Keek naar mijn tuin van de week en zag een buxushaag(je) die te groot en te hoog was gegroeid en te breed, maar ook op een plek staat waar de katten van de buurt altijd even tegenaan sproeien en dus helemaal kaal was aan de voorkant. En de zijkanten.

Ik had 'm al een keer drastisch gesnoeid, extra, op die plek, maar het bleef een Punkerhaag.

En net zoals in mijn leven,  is het tijd dat sommige zaken eruit gaan. En dan weet ik ook dat ik gewoon dan - als ik dat besloten heb - ook direct in aktie wil komen. NU uitgraven die dingen.

Terwijl ik daar eigenlijk niet echt de energie voor heb. En toch krijg ik daar weer energie van. Van Doelen hebben, plannetjes maken en helemaal van in de zon in de tuin kunnen zijn.

Dat zijn de Oplaadpunten.

Volgens een boek wat ik aan het lezen ben, is geluk D.O.M. = Doelen, Oplaadpunten en Mensen.

 
Afbeeldingsresultaat voor geluk is dom




Had ik dit weekend in ieder geval twee zaken te pakken. Doel gesteld en me aan het stellen van doel opgeladen en door het bereiken van het doel ook nog eens opgeladen.

En kijk hoe leuk: zondagmiddag belde een vriendin of ik zin had om wat leuks te doen bij haar in de buurt. Dus ik hoefde niet lang na te denken; had haar al zo lang niet meer gezien. Had me net als een beer teruggetrokken in mijn hol. De winter overlevend.
Gelukkig nog genoeg saldo op mijn OV kaart en later op die middag zat ik met haar aan een grote bekende rivier te genieten van haar gezelschap. En haar verhalen.

Dus zomaar opeens Domweg gelukkig.





5 opmerkingen:

Luz zei

Doe je goed!

Anoniem zei

Top.

Anoniem zei

Oh, ik heb ook nog zo'n heg - moedverzamelenomhemuittegraven.... Hoe doe jij dat? Mrs. H te B.

Petr@ zei

Het komt misschien ook door het lekkere weer, daar krijg je ook energie van.
Gezellig even er op uit met een vriendin!

Nietzomaarzooo zei

Verstand op nul en blik op oneindig en gewoon graven, trekken en rukken en voor je het weet zijn ze eruit.