dinsdag 24 januari 2017

Wat een boer!

Mijn kleindochter was vanochtend met haar moeder bij me en nadat ze een flesje gekolfde melk had gedronken kwam er uit dat kleine friemellijfje toch een boer met een volume van een volwassen bierdrinker!



We moesten allebei enorm lachen.

Afbeeldingsresultaat voor burping.gif

Die geur van zo'n melkmondje, wat is dat zalig zeg. En die lieve zwarte zachte haartjes, die al wat slag krijgen. Och....dan is de ochtend zo weer voorbij en heb je eigenlijk niks gedaan, behalve kroelen en voeden. En mijn dochter nog maar weer even wat melk kolven.

Fijn te zien dat mijn dochter lekker en zelfstandig met haar dochter met de trein en bus even langskomt. En vanmiddag doet ze nog een rondje vriendinnen en dan weer huiswaarts. Dan moet ik denken aan familie die een bezoekje aan mij afzegde want er was die dag geen auto. Goh; apart; ook ik reisde met 2 jonge kinderen al met OV, niks aan hoor. Eentje in de buggy en de ander in de kangaroezak.

Ik vind dat mijn dochter het goed doet en ze kan nog heerlijk een maandje ontspannen genieten voordat ze weer aan het werk gaat.  Ze heeft al wel wat probleempjes gehad met krampjes en een avond lang en hard krijsen van haar dochter, maar voor de rest geen vervelende dingen.

Had vanochtend de kachel maar wat hoger gedraaid dan mijn gebruikelijke 15 a 16 graden (pas in de avond doe ik de verwarming hoger), want meestal ben ik actief en voel ik de kou niet zo. Maar een baby is andere koek natuurlijk, dus daar wil ik niet voor bezuinigen.

Krijg trouwens een bedrag terug op de eindafrekening van de energieleverancier zag ik al online en kreeg van de week de overstapbonus van de huidige leverancier gestort op mijn rekening. Da's mooi omdat ik verwacht dat ik een megagroot gat heb in mijn begroting van volgende maand. Zo komt alles vanzelf wel weer goed. Had het liever willen sparen, maar goed; het is niet anders.

Belde vorige week met de Belastingdienst en die zouden mij binnen 5 werkdagen terugbellen, maar tot op heden nog niks gehoord. Dat is nou weer jammer. Want ook die zorgen voor een gat in de begroting. Of eigenlijk in de cashflow. Want ik weet dat het recht wordt getrokken maar niet wanneer.

Dus alweer zelf erachter aan blijven zitten. Leuker kan ik het niet maken.













6 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel veel succes met het terughalen van je geld!

Tegen krampjes bij baby's: cinababy van VSM (homeopathisch), 3 druppeltjes en de krampjes zijn weg! Werkt ook bij volwassenen.

Siebrie

Anoniem zei

En soms komt er met die boer nog een grote gulp melk mee. Dan kun je hup weer een schone trui aantrekken. Maar het blijft heerlijk spul, dat kleine grut.

Ivy zei

Gezellig zo, met je dochter en kleindochter.
Waarom trouwens gekolfde melk geven als de moeder zelf beschikbaar is à la minute?

Petr@ zei

Haha ja wat kunnen ze soms een grote boer laten he, als een volwassen kerel ;-)
Heerlijk genieten zo met je 2 meiden!

Nietzomaarzooo zei

Kleindochter heeft last van spruw, dus tijdelijk even uit een flesje drinken.

Ivy zei

Oej, dat is vervelend.