donderdag 29 december 2016

Snel verdiend

Door een vergelijksite de prijzen van energie te laten vergelijken en zelf ook na te denken een bonus van 295 euro verdiend. Dat is zo'n beetje wat mij de week 'vrij' in januari me kost, want dat krijg ik niet doorbetaald. Vrij = bedrijf is dicht.

Die bonus krijg ik pas in 2018, maar goed...altijd leuk. Maandbedrag is nu al direct wat lager ingeschat, maar misschien - als t gaat vriezen - kan ik die nog naar oude niveau zetten.

Als mijn huidige leverancier zijn zaakjes netjes afrond krijg ik daar ook nog € 100,-- van einde contracttijd.

Nu heb ik deze week ook nog de zorgverzekering gekozen, gewoon alleen de basisverzekering, want meer kan ik me niet permitteren  - en ik weet al dat ik niet voor alle verzekeraars ga waarvoor ik zelf moet bellen op mijn callcenter en dan heb ik weer goed mijn eigen administratie gedaan.

Nog 3 dagen te gaan dus ik neem aan dat ik niet accuut naar een fysiotherapeut moet (nog nooit geweest ook).

Een nieuwe collega is zzp-er maar verdiende gewoon te weinig om rond te komen, dus tsja...wat doe je als je ook al wat ouder bent (voor sommige HR mensen eigenlijk al bejaard)? Dan ga je maar in een callcenter werken. Zei een jonge collega, die nog lekker bij haar moeder woont en hetzelfde verdient als wij allemaal dat je toch makkelijk zo'n € 300,-- kon sparen per maand.

Je zag alle grijzende hoofden schudden - niet van de Parkinson - maar in ongeloof dat ze zo weinig snapte van vaste lasten en een eigen huishouding voeren. En de terugval van een normaal inkomen naar dit.

Afbeeldingsresultaat voor geld als water

Maar goed: ik zit toch echt een heerlijk bord Surinaamse Nasi te eten, dus mag ik klagen? Vind van niet. Heb in die nasi de restjes verwerkt van wat er allemaal in de koelkast lag. Ook een zakje beetje verlepte sla. Kan je gewoon roerbakken. Heerlijk. Zo fijn thuiskomen als je weet dat je niet hoeft te koken, maar alleen maar even opwarmen. En de tweede dag is het nog lekkerder.

Morgen nog 1 dag achter elkaar hetzelfde oplezen en voorlezen en dan is het even rustig. Misschien daarna ook nog heel lang want we moeten maar weer afwachten of er werk is.

Daar zou ik me heel druk over kunnen maken, maar dat heeft weinig nut. Er komt niet opeens meer werk door.





6 opmerkingen:

financieelonafhankelijkblog.nl zei

Dat is wel zuur, vrij = geen inkomen. Mooi dat je kan genieten van de kleine dingen, zoals een bord nasi! Wij hebben net de restjes witte kool van een eerder gerecht verwerkt in een roerbakgerecht, was ook heerlijk

Anoniem zei

Die jonge collega raakt in de toekomst nog in shock als ze door gaat krijgen hoe de wereld in elkaar zit.

Ivy zei

Soms vraag ik me wel eens af of wij vroeger ook zo naïef waren als die thuiswonende collega van je....
Fijne jaarwisseling.

Petr@ zei

Mazzeltje die bonus!
Ik hoop voor je dat je in het nieuwe jaar een leuke nieuwe baan vindt, je verdient het!

pourquoi pas ??? zei

Ik wens je heel veel geluk en alles wat erbij hoort in 2017.
Over die jonge mensen; stiefdochter wil graag een kind maar gaat echt niet stoppen met werken want ja ze redden het niet van 1 salaris. even later vertelt ze dat haar spijkerbroeken tussen de 130 en 150 kosten, ze had er nu 3 gekocht. Tja dan kun je inderdaad niet minder gaan werken om zelf voor je kind te zorgen. Ik snap t helemaal.

liefs.

LLMM zei

Dat is inderdaad snel verdiend! Jammer dat je niet betaald krijgt als het bedrijf dicht is, dat is best wel een beetje zuur. Ik werk ook voor mezelf en krijg ook niet betaald als ik niet werk, dan moet je toch zoiets weer op een andere manier recht proberen te trekken.