zaterdag 8 oktober 2016

Bette Davis ogen zwijmel

Een oud collega van mij vertelde mij dat haar man altijd keek naar het soort ogen wat iemand had. Ze vertelde me dat hij o.a. Rita Verdonk niet te vertrouwen vond, want ze had van die half open ogen.



Afbeeldingsresultaat voor bette davis ogenAfbeeldingsresultaat voor rita verdonkAfbeeldingsresultaat voor donald trump



Nou weet ik niet of dat aan haar ogen ligt, maar mevrouw Verdonk haar ideeen liggen mij niet zo. Gelukkig horen we de laatste tijd steeds minder minder van haar, maar helaas zijn er genoeg types zoals zij.


Ik snapte wel wat haar echtgenoot bedoelde; hij doelde meer op een gevoel wat hij bij iemand kreeg en dat je dat soms krijgt hoe iemands ogen staan (en je bekijken, misschien wel heel minachtend). Hij noemde dat altijd dat die ogen niet goed staan.

Hij had meer voorbeelden, behalve mevrouw Verdonk en dichter bij huis en ik begreep wat hij bedoelde. Sommige mensen hebben keiharde haaienogen. Maar een vriendelijke glimlach. Toch is die glimlach dan niet passend bij die ogen.





Maar zo kwam ik dus uit bij deze jaren 80 klassieker. Daarna nooit meer iets van gehoord; ze kon zo de zus van Rod Stewart zijn qua stemgeluid.

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Een zus van Rod inderdaad. Ik kijk ook vaak naar iemands ogen. Leuke zwijmel heb je bij dit onderwerp gevonden.

Luz zei

Ze zeggen niet voor niets: de ogen zijn de spiegel van de ziel.
Mijn vader keek ook altijd naar iemands ogen...maar ook naar de mond haha. Dat zegt ook veel hoe die erbij hangt. Vooral als mensen zich onbespied wanen, let maar eens op.
Heb je ook een zwijmel over een (hang)mond? :)

Iris Papilio zei

Zeker een leuke zwijmel hoor! Zeker naar aanleiding van je verhaal :-)

Ria zei

Ook ik kijk naar de ogen en gelijkertijd naar de mond van iemand en weet dan meestal wel met wie ik te doen heb.
Als je niet beter wist zou het inderdaad de stem van Rod Stewart kunnen zijn.

natasja zei

Ook weer zo'n bekend nummer waarbij ik me nooit heb afgevraagd wie het zingt. Mooie stem inderdaad!

Liesbethblogt zei

Herkenbaar en een prachtig nummer.

LegeZakkenVrouw zei

Ik kijk naar het geheel en val op handen en tanden.

LegeZakkenVrouw zei

Ik kijk naar het geheel en val op handen en tanden.

Loudi zei

Ook ik kijk vaak zo, met gezakte oogleden. Meestal heb ik dan slecht geslapen. Ik ben enorm betrouwbaar trouwens.
Wat ik weleens heb gehoord is dat mensen mij arrogant vonden, door die geloken blik. Is ook helemaal niet waar !!

Dwarsbongel zei

Hé, die zat ook nog ergens verstopt in mijn muzikale geheugen, leuk weer eens te horen! En voor het eerst met beeld er bij!
Ze heeft toch echt een behoorlijke carriére gemaakt in Amerika, maar daar hebben we hier niet zoveel van gemerkt.