dinsdag 8 december 2015

Interessant

Vanochtend werd ik wakker door het geluid van vrachtwagens die iets aan het afleveren waren. Ik keek door het raam en zag dat de vrachtwagens iets aan het storten waren. Na de ochtendplas zag ik dat een shovel dat spul weer aan het opladen was op dezelfde vrachtwagen.

Na een tijdje keek ik weer eens (je moet toch wat...) en zag ik dat hetzelfde spul weer werd gestort. Op dezelfde plek. Mmmm....een tijds-loop of zat de film vast?

En nog weer even daarna zag ik de shovel alles weer in de vrachtwagen gooien, die reed weg, maar kwam een kwartiertje later alles nog eens storten. Op dezelfde plek. En daarna een aantal mannen die alles weghaalden, veegden...etc.

Oh...ik snap het al; werkverschaffing!!

Ondertussen werd het tijd om met de man met hond een lekker stuk te gaan wandelen en dat maar gedaan. Gisterenavond hadden we al een discussie over de whats app en vanochtend lekker verder gegaan. Wel in harmonie en eigenlijk hadden we dezelfde mening, maar altijd leuk om de ideeen en gedachten van een ander daarover te horen. En te genieten van de blijheid van de hond en andere honden in het bos. Gewoon ongecompliceerd. Snuffelen, lopen, plassen en snuffelen.

Merk dat ik niet moe ben na zo'n wandeling, maar juist meer energie krijg en heb. Dus wat klussen gedaan van mijn to-do lijst en ondertussen zag ik de grote plank liggen die van de schutting was losgewaaid en die ook maar direct maar weer gemonteerd. Is niet eens mijn schutting, maar die van de buren, maar ja...het is maar weer gedaan. Ik wist dat er regen voorspeld was, dus toen ik in de tuin was, nog maar wat snoeiwerk gedaan. Lekker werkje. Niemand die het ziet, maar ik geniet ervan.

En verder gewerkt aan het projectje van zoonlief en mijzelf. Fijn dat er you-tube instructiefilmpjes zijn (over echt ALLES) en ik zo op een goed idee kwam over hoe en wat.

Ondertussen een soepje gemaakt; Pittige wortelsoep, gewoon omdat vorige week bij de supermarkt de winterwortels € 0,30 per zak waren en ze op moeten anders lopen ze vanzelf de groenbak in, maar ook omdat ik zin in soep had. Beetje gember, knoflook en een madame Jeanette erbij. Nou Groenteboxen, daar kunt u niet tegenop qua bedrag per maaltijd! En een eitje erbij dan zit het ook wel goed met de eiwitten. Of straks nog een handje noten.

Goed; tijd om de kachel iets hoger te zetten; dat mag van mijzelf.  Het is tenslotte al donker.

Fijn om geen Kerst-stress te hebben. Hoef ik ook niet na te denken over een outfit, 20.000 variaties op gourmetrecepten of een nieuwe outfit en alle sfeerspullen heb ik gewoon nog in huis. Nou ja...zag nog een leuk projectje waar ik al een tijdje lege blikken voor heb gespaard. Vorig jaar zag ik dat op de BBC waar ze ieder jaar van die heerlijke programma's hebben over 'versier je huis optimaal als minimaal' (of zoiets) en dat bin leuke dingen voor de mensch.  En ach...ik heb nog wel een glitter en glamour top van Michael Kors ooit in New York gekocht in de kast en die kan altijd. Dus toch nog feest. En oh ja...heb al een hele leuke uitnodiging voor Kerstavond en waarschijnlijk 3e Kerstdag (toch??) een groot Marokkaans feest.


Nou...interessant allemaal nietwaar?





Geen opmerkingen: