dinsdag 24 november 2015

Alles is relatief.

In de winter voelt 15 graden als lenteweer.
Nu binnen is het tamelijk fris.
Dan is 2 graden hoger al heerlijk warm en 3 graden pure luxe.
Wat een horreur; ik heb maar 2 wintertruien!
Wat heerlijk; ik heb wel 2 wintertruien en 3 vesten dus Variee Overflakkeee.
Gisteren kreeg ik de neiging mijn voeten eraf te hakken.
Vandaag ben ik blij met mijn voetenbadje van gisterenavond en het besluit nooit meer te krappe schoenen aan te doen en loop ik gewoon weer op die sneakers - gewoon inspuiten met waterproofspul (oh ja...nog even doen).
Bekeek gisteren de Engelse versie van The Hunt; vliegende vissen die hun jager ontkwamen door uit zee te kunnen vliegen.



Recht in de bek van een vis-etende vogel.
Vandaag dacht ik even aan mijn financiele plaatje.
Tot ik mijn situatie van vorig jaar erbij pakte....Jeee....ben gewoon (relatief) rijk vergeleken met vorig jaar.
Ook bedacht ik me dat ik toch echt een stuk minder zwaar ben dan vorig jaar om deze tijd.
En minder zwaarmoedig. Misschien wel gewoon moedig. Of simpel.


Alles wat je aandacht geeft groeit zei een wijs persoon ooit. Voor mij betekent dat hoe meer ik ga denken dat ik weinig verdien, te weinig heb en te weinig kan, dit ook zo voelt. Draai ik het om en ga juist kijken wat ik allemaal al heb (bereikt)...vliegt de luchtigheid zo de huiskamer in  (als ik de deur openzet tenminste).







(Totdat ik eind van de maand de rekeningen weer moet voldoen hahah... Allez...toch 5 dagen nog even rust aan het hoofd).











6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hartstikke moedig!

Petr@ zei

Prachtige beelden van the Hunt!

OpnieuwBeginnen zei

Lekker luxe! Geniet er van.

pourquoi pas ??? zei

Ik denk vaak aan je en ik wil zeggen dat ik je een enorme doorzetter vind. Altijd in de hoekjes de positieve dingen vinden. Toppertje.

LLMM zei

Haha, geniet er maar even van! En alles wat je aandacht geeft groeit inderdaad, dus vooral maar even niet denken aan die rekeningen!

Unknown zei

Sorry voor mijn taalgebruik maarrehhh...ik vind je een stoer en moedig wijf!!! ;-))