zondag 11 oktober 2015

Het bijzondere leven van een levende trekharmonica

Vandaag verjaar ik. En kom ik in de categorie nog moeilijker te bemiddelen werkzoekenden. Oh nee...ik HEB werk. Ik ga jullie binnenkort allemaal opbellen om te vragen of je wil overstappen naar ziektekostenverzekeraar X.

Had bezoek van een lieve blogvriendin. Ons leven lijkt veel op elkaar, alleen is zij veel ondernemender en zo komt ze nog eens ergens. En verandert haar leven omdat zij wel die stappen zet. Ik vind dat mijn leven momenteel te vergelijken is met ronddobberen in een heel klein rubberen zwembadje. Ik verzuip er niet in, maar echt zwemmen kan je het niet noemen. En dat badje staat heel veilig in mijn eigen achtertuin, waar ik niemand zie en niemand mij ziet. Na de kleine fling met de Man met de Rug ben ik teruggevallen in de uitschuiftrekharmonica-stand.

Bekijk je het van de "het glas is halfvol" methode, dan heb ik een uitstekend drijfvermogen. Ja...vet drijft op water zeg...dat is een oude natuurwet!


Mijn lijf lijkt op een trekharmonica. Dan weer heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel breed en dan weer ingeperkt en aan banden gelegd en van kleiner formaat. En zo trekt de trek aan mij.

Misschien zorgt dat wel voor prachtige muziek, dat trekken, maar het is wel nooit af. Het blijft maar doorgaan. Tenzij ik drastisch in mijn lijf laat snijden. Dus niet iets doe aan het waarom van het groter, kleiner, groter, kleiner.


De afvalindustrie spint garen bij mensen zoals ik. Probeer dit dieet. Werkt echt!! Nu revolutionair resultaat.



En inderdaad; ieder dieet doet keurig zijn werk. Maar dan erna. Wat moet je dan. Ben je opeens een ander (beter??) mens. Wordt je wel gezien. Tel je wel mee. En hoe ga je daar in Godsnaam mee om?
Er is geen enkel dieet die je daarop voorbereidt. Op de keiharde afwijzing van jou als Dikkere Trekharmonica. Nu wel goed genoeg; keurig plat en opgevouwen maar oh wee als je weer uitschuift!



Alleen goed genoeg om als Gezellig Object te dienen, de vrouw die altijd zo lekker kookt,  lieve moeder is, goed luistert naar iedereen die daar maar behoefte aan heeft, maar verder niet meedoet; geen verlangens heeft naar wilde nachten of gewoon tedere nachten of gewoon naar iemand die in de ochtend de slingers al heeft opgehangen voor zijn geliefde en met een taart (ja...calorieloze worteltaart of zo) met heeeeeeeeeeeel veel kaarsjes je wakker maakt. En ja, voordat het uitgekauwde: 'je moet ZELF die slingers ophangen' als commentaar volgt: Retesaai net als masturbatie.





Maar goed: de trekharmonica heeft ook enorm mooie dingen opgeleverd. Dus laat ik maar focussen op de mooie dingen in mijn leven. Waar er nog steeds veel van zijn. 




Mooie quote van verjaardagsgenote Dawn French:

"For me, whatever age or size I’ve been, I have rather liked myself. The shell is not the thing at all.”
Which is, coincidentally, what I’ve always said about peanut M&Ms.

6 opmerkingen:

Ivy zei

Van harte!
Enne......je belt maar. Als er een vriendelijke dame over X belt, zal ik de verbinding niet nors verbreken:-)
Waarom heeft Dawn French iets aan haar eigen lijn gedaan als 'the shell not the thing at all' is?
Ik vind haar er overigens goed uitzien, maar ze is er niet bepaald jonger op gaan lijken, met al die afval-groeven in haar gezicht (net als Hanneke Groenteman).
Fijne dag!

Anoniem zei

Van harte gefeliciteerd. Ik stuur je virtuele slingers.

Wilma zei

Van harte gefeliciteerd. Ondanks alles een fijne dag. Je belt maar hoor en als je even zegt wie je bent, keuvelen we lekker door over de ook wel fijne dingen die er zijn. Alleen zie je ze soms niet.

ChoCho zei

Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag xxx

Pecunia zei

Van harte gefeliciteerd. Nog vele jaren in goede gezondheid! Dat is de eerste voorwaarde voor een goed leven.

Petr@ zei

Alsnog van harte gefeliciteerd!
Verjaardagsdipje? Haal die slingers maar weer weg ;-)
Ik zal niet ophangen als je belt.