dinsdag 29 september 2015

Van muggen geen olifanten maken

Vandaag heerlijk gelopen met man met hond. Hond gedroeg zich weer voorbeeldig en dat komt ook heel erg door zijn baas. Die is er alert op dat hij zich sociaal gedraagt en doet de hond dat niet dat mag hij niet loslopen, maar moet aan de riem. En dat vindt de hond niet leuk in een losloopgebied, waar zoveel honden zijn om mee te spelen of gewoon om even aan te snuffelen.

Ik geniet van hoe de hond geniet. En ik heb niet eens een hond. Of een kat. Nou ja...in de tuin wel. Veel katten uit de buurt komen even lekker uit de vijver drinken of van het Kattekruid genieten. En ik vind het leuk om de katten in mijn tuin te zien.

En ach...af en toe een drolletje..die ruim je zo weer op. Shit happens zeg maar.

Verder vandaag direct de witte was in de machine gedaan toen ik wakker werd en die na het lopen in de tuin kunnen ophangen, lekker in de zon en in de wind.
En toen na het lopen in de zon op mijn terrasje gezeten met een gezonde salade en een lekkere kop zwarte koffie. En een mooi boek uit de bieb van Rosita Steenbeek. Genieten hoor.

Genieten was trouwens ook maandagochtend heel vroeg. Toen was er een zogenaamde Bloedmaan te zien. Dus mijn wekker gezet om 04.30 en mijn ochtendjas aan en hoppa de tuin in. Niks te zien, totdat ik bedacht dat de maan inmiddels aan de voorkant van mijn huis zou zijn. Dus in mijn voortuintje met open mond naar die mooie bijzondere maan staan kijken. En ik was heel verbaasd dat er niemand anders buiten stond. Het duurt nu weer 14 jaar voordat je zoiets moois zomaar weer kan zien.

Dan voel ik me dankbaar dat ik, door mijn wekker te zetten, zoiets moois kan zien. En daarna ben ik gewoon weer gaan slapen hoor. En mijn wekker een half uurtje later gezet. Kan prima, want ik zet de wekker vrij vroeg, zodat ik tijd genoeg heb om alles rustig te doen in de ochtend.

Verder vandaag een aantal uitzoekzaken gedaan en de financieen voor oktober. Loopt allemaal nog steeds goed en dat had ik echt niet gedacht een aantal maanden terug. Ik was heel erg bang om het niet te redden. Ben Motormaniaman nog steeds dankbaar dat hij me jaren terug zijn spreadsheet (ja...zo'n relatie hadden wij!!) heeft laten zien en ik die nog steeds gebruik. In aangepaste vorm, maar ik zie altijd in 1 oogopslag hoe de stand van zaken is en dat geeft zoveel rust.

Wel heb ik de afgelopen maand meer uitgegeven dan normaal, maar ja...de bruiloft van mijn dochter en dat komt gelukkig niet iedere maand (financieel gezien dan he) voor. En ik had dit al redelijk begroot, en de uitgaven kloppen wel met die begroting.

Wat me enorm helpt is dat ik me niet meer zo enorm druk maak over 'kleine' financiele tegenslagen. Ik accepteer hoe de zaken zijn en ga door. Maar hou wel strak de vinger aan de pols. Om niet uit de bocht te vliegen. En hou mijn verlangens en wensen klein. Heel klein.

Moest toen ik de collectebus van de Nierstichting  inleverde en mijn opbrengst hoorde (na gezellig te hebben geholpen met het tellen van de eentjes en de tweetjes (echt...een en twee eurocentjes; die gooien mensen dus werkelijk in de bus!) wel gniffelen. Met een paar uurtjes lopen 'verdien' ik meer voor de Nierstichting dan een hele dag werken voor mijzelf. Misschien maar eens collecteren voor een heel goed doel...

Of met een pet voor het station van die stad aan het S paarne gaan zitten!

Zo direct lekker slapen; ik heb mijn Herfstdekbed uit de kast gehaald en omgeruild met mijn zomerdekbed. Alles weer fris en schoon. Van dat soort simpele dingen word ik blij.











7 opmerkingen:

Anoniem zei

;-)

Joanne zei

Morgen doe ik mijn Herfstdekbed weer op mijn bed. Het wordt kouder! Voelt dan weer heerlijk aan.
Fijn om te lezen dat je zo geniet van de kleine dingen.

Liefs Frederique

OpnieuwBeginnen zei

Je bent er weer een bovenop! Goed van je dat je zo goed met je inkomsten en uitgaven kan omgaan.

LLMM zei

Mooi dat het zo goed gaat!!

Amandjuh88 zei

Fijn dat je ook van de kleine dingen kan genieten en ziet!

Anoniem zei

Voor onze supermarkt zit een Roemeense vrouw die om geld vraagt (iets vaags voor de daklozen, want ze verkoopt geen kranten). Ze speelt een beetje de buurtmaatschappelijk werkster want ze vraagt iedereen hoe het gaat. Aan het eind van de dag gaat ze bij de supermarkt binnen om al het kleingeld te wisselen, zodoende weten ze bij de super hoeveel zij op een dag binnen krijgt. Dat is veel meer dan de cassieres die op het jeugdloon zitten in een shift verdienen en ook nog meer dan degene die het volwassenenloon verdienen.

Dus idd, je zult best veel in zo'n collectebus krijgen als je het tegenover het loon zet dat je zelf verdient. Ik werk voor het minimumloon bij de post.

Anoniem zei

Wat was die bloedmaan mooi he? Hij zou zo aan een draadje in De Efteling kunnen hangen. Ik had het geluk om hem zo maar vanuit mijn bed te kunnen zien, ik had het raam wijd opengezet en heb er heel lang van genoten.
Merel