vrijdag 18 september 2015

Jezelf warm houden

Gisterenavond lag ik onder mijn zomerdekbed en ik vond het koud. Dat heb ik niet vaak en in het verleden vond ik dan dat ik me aanstelde.

Nu bedacht ik me geen moment en nam mijn gewatteerde sprei en legde die lekker over mijn dekbed. Heerlijk warm en ik kon direct (nadat ik mijn vervolg op de Millenium-reeks uit had gelezen) lekker in slaap vallen.

Wat heb ik het dan goed; dat ik gewoon die extra deken kan pakken en mag en kan slapen. Hoeveel mensen in de wereld hebben die luxe momenteel niet. En dat ik me druk maak over mijn gewicht. Ook volkomen een Eerste Wereld probleem. Mijn ex-schoonmoeder in Afrika had dat nooit op haar To-do lijstje staan.

Dus rustig wakker geworden vandaag, een verantwoord ontbijtje van havermout en een mok groene thee gemaakt en zo direct weer richting werk. En ook daarvan weet ik DAT ik nog werk heb. Tenminste nog tot eind december.

Tel mijn zegeningen nog maar weer eens en zie dat het er veel zijn. Vooral dat ik beter voor mijzelf zorg. En ballast op tijd laat vallen. Of niet meer mee blijf slepen omdat ik denk dat ik altijd aardig moet blijven.


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja, wat hebben we het goed in vergelijk met veel anderen. Daar sta ik ook vaak bij stil.

Nicole Orriëns zei

Ik had het ook koud en heb de winterversie gepakt. En toen had ik het nog koud! Maar je hebt gelijk: we boffen maar dat we genoeg dekens hebben.

Huisvlijt

Ivy zei

't Wordt inderdaad kouder.
Gelukkig hebben wij niet(s) te klagen, ik zou wel willen wensen dat anderen dat ook niet hadden, maar dat is wishful thinking.