zaterdag 4 juli 2015

Too darn hot!

Om je druk te maken over je buren die, zoals gewoonlijk, keihard tegen hun kinderen schreeuwen en hun kinderen een naam hebben geven die ze zelf niet eens kunnen uitspreken, want in hun taal bekt de R niet zo lekker. Als je erop gaat letten blijft het iedere keer grappig. Nou ja...nu dan.Waarschijnlijk is de buurvrouw lichtelijk doof en haar dochter ook, want zo hard praten de hele dag door..ik hoor het niemand anders hier in de buurt doen.

Ook niet druk maken over rukwinden die je parasols uit hun voet rukken (veel te stomme korte constructie ook...wie heeft dat bedacht bij de Blokker???) waardoor ze lekker door de tuin dansen, maar gelukkig niets kapot. Ach...zeilen in de achtertuin is ook wel weer fijn toch?
Daar moet ik nog iets beters op verzinnen. Sneldrogend cement en een lekker diep gat in het terras. Ooit iets gezien op internet. Wel een vaste plek voor de parasol, maar ja...beter dan wegwaaiende parasols als je lekker buiten wil zitten. Nu dus maar even binnen. Siesta!!

Ook niet druk maken over het feit dat ik geen vakantie kan nemen, want dan verdien ik niks. Dus genieten van mijn vrije weekenden en kijken naar alles wat er wel goed gaat. En vakantie heb ik al jaren niet meer gehad, dus nog een jaartje of wat kan er ook wel bij.

Wel grappig als je ziet dat collega's vragen (!!!) of ze een half uurtje eerder naar huis mogen omdat de treinen slechter lopen ivm de warmte en dit dan niet mag.
Niet mag! Voor dat tientje. Heb ze gezegd dat ze voortaan niet meer moeten vragen, maar moeten mededelen. Zij ze nou helemaal betoeterd. Je betaalt er zelf voor, want echt niet dat mijn werkgever die uren doorbetaald. Ga ik een plasje doen kost me dat al geld. En dat zijn dan collega's die hun target iedere keer meer dan halen. Waar ze ook niets extra's voor krijgen. Ja, die veer in hun reet.

Keti Koti was deze week, maar kunnen we ook zo op mijn werk vieren. Al zullen ze er geen ruk van snappen, want ze zijn toch zo gezellig met het personeel??

Vanochtend lekker vroeg de boodschappen voor deze week in huis gehaald en me niet laten verleiden tot gemaksboodschappen en voedsel. Ga later een pan pittige Wortelsoep maken, want hoe heter het buiten is, hoe meer pedis het eten voor mij dan mag zijn.

En goedkoop natuurlijk. Wat kost nou een zak winterwortels, een uitje en een lombokje! Van de week had ik ijs gedraaid van een bakje kwark en wat slimpie (limonadesiroop met zoetstof). Erg smakelijk en kost ook geen drol. m

De was aan de lijn is in no time droog, dus ook alweer klaar. Zo even opruimen en dan genieten van de relatieve koelte binnen. En het feit dat ik niets hoef.

Zoonlief appte nog dat hij momenteel aan de andere kant van de wereld zit, dus hij had geen problemen met een bommelding met een vliegtuig in de Carabien. Ook weer fijn te horen, maar denk wel aan zijn collega's. Waarvan ik sommigen ken.

En denk aan mensen die nu in de hitte moeten werken. Om ons te vervoeren, of om vervoer te regelen en dan heeeel vroeg al hun bed uitmoeten. Dan heb ik het toch maar weer luxe met mijn doordeweekse werktijden. En werken in een omgeving waar airco is.

Gisteren weer wat nieuwe boeken uit de bieb gehaald. Dus leesvoer genoeg. En ook nog zat te doen in de tuin qua dode bloemen en knoppen verwijderen. Maar nogmaals; ik moet niets, maar mag heel veel.




2 opmerkingen:

OpnieuwBeginnen zei

Ik dacht al dat die parasolvoeten van Blokker te licht zijn. Ik heb een voet via MP kunnen scoren, met wieltjes er onder. Ik verzet het ding noit, te zwaar, ik verzet mijn tuinmeubelen, dat dan weer wel.
Die voet is zo geweldig. Daar zet ik mijn drogmolen in.
Maar ja, daar heb je niks aan, aan deze informatie. Ik heb gisteravond dan toch de geest gevonden om te gaan werken aan mijn project, in plaats van lanterfanten.
Geniet van je leven,

Spaarmoeder! zei

Wat een pech met die parasolvoet! Ik hoop dat je goede airco hebt op je werk....dan heb je ook nog iets dat op een voordeeltje lijkt! Lekker idee met die kwark!