maandag 20 juli 2015

Poes, poes, poes

Apart te zien dat in een omgeving waarin de werkgever minimaal investeert in zijn medewerkers, er toch collega's zijn die de beste willen zijn. Je krijgt er niets voor - ja een high five of de pas aangeleerde boks (topperrrrrrr), maar verder blijf je voor je eigen plaspauze betalen, krijg je niets betaald als je vakantie opneemt en bouw je ook geen verlofuren op. En ook geen provisie/bonus/beloning voor het halen van je target.
Wel wordt je erop gewezen dat je uit moet loggen als je met je (zelfbetaalde) pauze gaat. Men zou toch zomaar € 2,50 euro extra betalen.

Dus vanwaar dit spel om de beste van de hele meute te willen zijn. Of je druk te maken als je een dag een keer niet je target haalt, maar er 2 onder zit. Dat je de dag ervoor er 10 boven zat, ben je dan kennelijk weer vergeten.

Het is een goede les voor mij. Het is zinloos om de beste te willen zijn in een dergelijke omgeving. Misschien wel in elke omgeving. Dus heb ik een plaatje getekend van een verkeersbord wat een doodlopende weg aangeeft.

Om mijzelf alert te houden.

Maakte vorige week een nogal erotisch getint schilderwerkje. Voor iemand zijn verjaardag. En dat viel wel in de smaak. Kijk, dat is tenminste leuk om te doen. En ook al zou het achter de struiken met die moeilijke naam worden gesmeten, ik heb er lol van gehad.

En accepteerde een uitnodiging ergens in augustus om te genieten van een gratis festival met een meute Single Ladies.



En er staat eindelijk weer eens een borrel in de agenda met een groepje vrienden.

Dit alles in het kader van kijk nou eens naar dingen die goed en leuk zijn in je leven. En zie dan dat dit er gewoon weer heel veel zijn.

En zo grappig dat er in het weekend opeens een kat midden in de keuken zat. Die was gewoon naar binnen gebanjerd, ook al was de hordeur dicht, maar daar stapte hij/zij gewoon doorheen en liep toen naar de keuken alsof hij/zij hier al jaren woonde. Wel een lief beestje, maar aangezien zowel zoon- als dochterlief allergisch zijn, is het hebben van een kat in huis niet slim.

Dus moest ik enorm lachen toen mijn dochter de foto van de kat en mij naar haar broer stuurde met de opmerking dat hij het niet moest verklappen, maar dat dit zijn aankomende verjaardagskado werd. Verrassing!!

Het duurde totdat hij ergens in China zat toen mijn dochter hem uitlegde dat dit een grapje was. Jammer want ik had al ideeen van een poezenmand lenen bij iemand en met dat ding naar zijn huis rijden. Of foto's sturen van hoe ik bij de blikjes kattenvoer sta, toevallig.

Ben dol op practical jokes. En dan tot in detail uitgewerkt.

kat1








1 opmerking:

Petr@ zei

Haha ja zeker jammer, ik zou ook los gaan met zoiets.
Leuk een gezellige borrel in het verschiet!