zaterdag 16 mei 2015

Motregenzwijmel

Vanaf vanochtend vroeg motregent het hier al, maar goed voor de tuin zullen we maar denken. En dus maar wat binnenklusjes afgehandeld. Badkamer een sopje, huiskamer en gang gestofzuigd en ondertussen een lekker kopje koffie en genieten van de zaterdagzwijmels.

Dacht eerst om onderstaande als zwijmel te nemen, maar die is wel errug lang...Heb je een uurtje niks te doen en hou je van ELP en hun versie van Moussorski..enjoy. Ik kwam er tijdens mijn middelbare schooltijd mee in aanraking toen ik muziek in mijn vakkenpakket had. En we deze versie uitgebreid behandelde. Tot aan een schilderij maken erover aan toe. Heel erg inspirerend die lessen.



Dus een wat lichter verteerbare keus uit die jaren:



Verfrissend talent en heel prettig dat ze meer was dan een mooi plaatje. 

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik heb een paar stukjes van ELP beluisterd maar dat is niets voor mij. Blondie klinkt een stuk lekkerder. Dankjewel.

Petr@ zei

Weet je dat je van motregen heel erg nat wordt? Ik heb het vanmorgen weer eens ondervonden haha.
Heerlijk nummer van Blondie, leuke vrouw vond ik altijd.
De andere link werkt bij mij niet.
Fijn weekend!

Unknown zei

ik sluit me aan bij Marja ;-)

En ja de regen hier.... zorgde er ook voor dat ik binnen aan de slag ging, en nu kan ik in alle rust weer wat zwijmels beluisteren etc

Fijn weekend

Trees zei

De jazzy stukken van ELP vind ik zeker de moeite waard hoor, klinkt lekker, maar niet alles. Blondie is een schatje, vond ik vroeger ook al! Lekker nummer ook! Zwijmel nog maar even lekker verder vandaag :-).

Ria zei

Verrassend Blondy weer eens te horen.Heerlijk

Fijne avond en morgen een fijne zondag

groetjes, Ria

Dwarsbongel zei

Blondy kwam bij ons binnen via mijn dochter, een van haar eerste muzikale aankopen denk ik. Kon ik helemaal mee instemmen!
Emerson Lake & Palmer heb ik zelf ook nog op vinyl, ze staan in de kast naast de groepen waarin twee leden eerder speelden: The Nice (Keith Emerson) en King Crimson (Greg Lake). Ik luister ernaar met verschillende oren: de muziek en de effecten, waarvoor ik interesse heb vanuit de elektronica. In beide gevallen ten minste interessant, en absoluut prachtige passages!

Joanne zei

Leuk om Blondy weer eens te horen! Van de ELP een paar nummers beluisterd.
Mooie keuze deze week.
Ik wens je een fijn weekend.

Liefs Frederique