dinsdag 2 december 2014

Zeg eens A

Hoorde van de week dat je glucosewaarden ook door stress omhoog kunnen schieten en toen dacht ik..goh...die snap ik.

Nog steeds geen baan gevonden, nieuw bionisch oog (prettige stress, maar wel stress), rondje huisarts en ziekenhuis voor diverse APK zaken en nog steeds niet helder hoe of wat, bijstand dreigt volgend jaar, kan ik hier blijven wonen, waarom reageren sommige familieleden totaal niet als ik iets over mijn oogoperatie laat weten, maar wel hele dramaverhalen op Feestboek over wat echte vrienden zijn. Enfin (om Martin Bril te citeren) genoeg om lekkere hoge stresslevels van te krijgen.



En toch...en toch voel ik me anders dan vorig jaar om deze tijd. Ik heb geleerd om zaken los te laten en heb inzicht gekregen waarom ik reageerde zoals ik deed en ook geleerd dat dit niet altijd even effectief was. Maar ook besef ik veel beter dat het zinloos is om maanden vooruit te kijken en me daar druk over te maken, terwijl er misschien nu een roodborstje tegen mijn raam tikt. Hoe mooi is dat?

Ik zoek de lichtheid en schoonheid van de dingen meer en natuurlijk, door mijn bionische oog, ZIE ik dat nu ook nog beter. En elke dag lachtherapie door bewust grappige dingen te lezen, te zien of meete maken. Hardop lachen, 3 x per dag.

Bedacht me dat ik dit hele jaar nog geen enkele WW-vakantiedag had opgenomen (heee...ik heb toch nu elke dag vakantie?????) en dat als je die dagen niet opneemt, ze vervallen. Per jaar bouw je er 20 op. Leuk: vrij tot einde van het jaar. En vrij betekent niet hoeven solliciteren. As if.

Had natuurlijk ook 'vrij' kunnen krijgen in verband met de plaatsing van mijn bionische oog, maar ach...teveel rompslomp en met dat ene oog kan ik nog best mijn cv ergens plaatsen of op een vacature reageren. Dus la maar.

Hoe leuk was het dat zoonlief langskwam. Met een ontzettend lelijke Kerst-trol. Zo lelluk (zou mijn Utrechtse Oma zeggen) dat ie weer mooi is. Want van hem gekregen. Volgens hem was dat daar, in Scandinavie helemaal hipperdepip.



Toen ik vanochtend door het winkelcentrumpje liep zag ik overal Kerststukjes, bomen, ballen en weet ik veel staan, liggen en hangen. Duik zo direct maar eens even in de grote voorraadschuren en kijken hoe ik langzaam aan de Kerstsfeer in huis kan halen, zonder mijn rekening te plunderen.
De Kerstster hangt al vanaf zondag. Heerlijk die lichtjes in huis. Mag natuurlijk alleen wit licht zijn. Geheel trendy en politiek uhm...correct.











5 opmerkingen:

Ivy zei

Ja, als je in deze tijd van het jaar niet politiek correct bent, dan zwaait er wat.....
Je bent er trouwens lekker snel bij met je kerstster.
Fijn, dat het goed gaat met je 'nieuwe' oog, hopelijk heb je over de rest ook snel duidelijkheid en valt het allemaal mee.
En een zoon die zo'n trol voor je meebrengt, die weegt toch zeker op tegen al die niet-reagerende familieleden! (Wat trouwens wel flauw is, maar ja, je kunt mensen niet dwingen.)
Prettige 'vakantie' dan maar! Groetjes,

Unknown zei

Ik vind die trol wel lollig eigenlijk! Hij heeft wel wat haha!
Veel mensen zijn tegenwoordig te druk met zichzelf, ipv een beetje aandacht voor de medemens, familie of niet...la maar inderdaad! Geniet van je vakantie, en maak het lekker gezellig voor jezelf!

OpnieuwBeginnen zei

Ik heb ook nog geen WW vakantiedagen opgenomen. Zal het zo eens gaan doen.
Onzin allemaal. Het hele jaar vakantie en de totaal vier sollicitaties zijn ook weer de deur uit.
Voor mij maakt het allemaal niet zo uit. Ik kan me best voorstellen dat het voor jou anders voelt.

Vlierbloesem zei

Leuk hoor die kersttrol~! En beterschap met je oog! Ik lees het nog maar net

Anoniem zei

Grappig om op een Nederlandse blog eens onze Julnisse te zien. Hier in Zweden kom je ze overal tegen. Ik vind ze zelf wel leuk en heb er inmiddels een stel in alle soorten en maten. Binnenkort eens neerzetten, maar na 5 december (ook al "doen" we daar dit jaar niets aan. Sinds afgelopen zondag, eerste Advent, zijn alle huizen verlicht door kersttrappetjes, kerstlampjes, kerststerren of kaarsen. Ziet er gezellig uit. (alvast) God Jul, Ingrid (SE)