zaterdag 15 november 2014

Hij komt, hij komt zwijmel

Dit liedje maakt me gewoon vrolijk. Dan denk ik terug aan hoe opgetogen mijn kinderen waren als Sinterklaas weer in het land was. We in het durp gingen kijken als hij aankwam. In een brandweerauto of een ander soort opvallend vervoer. Niet in een boot, want we hebben hier niet echt een haven. Maar ach....Paard, brandweerauto, dat maakt kinderen niets uit. Ze waren uitgelaten als er handenvol pepernoten werden gestrooid en ze de eerste dag dat hij weer in het land was, hun schoen mochten zetten bij de Centrale Verwarming.
Met winterpeen en briefje voor Sint

Heerlijk toch die onbevangenheid en heilig geloven in iets waarvan ze nu allang snappen (al heeeeeel lang) dat het een kinderfeestverzinsel is. En ondertussen zelf op kinderfeestjes voor Piet (de zwarte nog) hebben gespeeld met veel plezier.

Toch kon ik het niet laten om ook aan mijn lang volwassen kinderen en aan hun vriend en vriendin een klein welkomstkadootje van Sint te geven. Met gedicht.

Ach ja...je bent een sentimentele muts of niet!


10 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk jeugdsentiment.

Bibje zei

jaaaa ik ga zo de stad nog even in voor wat boodschapjes...het schip meert zo aan, dat ga ik missen, maar ik kom hem vast nog wel tegen :)

Elisabeth zei

Ik was altijd blij als de oude baas het land weer uit was ,ik vond het Sint gebeuren als kind al niet leuk.geef mij maar kerst ! Maar voor veel kinderen is het gewoon spannend en leuk

Anoniem zei

Geeft niks hoor, je mag sentimenteel zijn. Ik heb er ook mooie herinneringen aan, die ook na het overlijden van mijn ouders nog altijd dierbaar zijn.

Anoniem zei

ik ben dan maar een koffiemuts leuk hoor

Anoniem zei

Niks mis met een beetje sentiment... Daar zouden meer mensen last van moeten hebben...

Dwarsbongel zei

Helemaal actueel! Wij hebben vandaag de inkomst in Gouda op TV gezien.
Ik herinner me van vroeger dat Sint hier in Emmen vroeger met de trein kwam, een echte stoomlocomotief er voor toen nog, het paard kwam uit een goederenwagon het perron op stappen, en dan werd Sinterklaas op het paard gehesen. Indrukwekkend!
De ontdekking dat de (eigenlijk o zo bekende was)mand met cadeautjes voor de deur stond als er aangebeld werd, als opa dan "toevallig" even in de schuur was, is misschien wel de eerste doorgezaagde poot onder de stoel van mijn kerkelijk leven geweest...

Ria zei

Morgen neurie ik dit lied,

groetjes, Ria

Joanne zei

Leuk!! Ik heb er heerlijke herinneringen aan. Bij ons werd het vroeger uitgebreid gevierd. En de spanning vooraf. Bijna niet uit te houden.

Liefs Frederique

Anoniem zei

zo'n nummer moet kunne in deze Sinterklaastijd. Erg leuk.