donderdag 30 oktober 2014

Verdwaald in Ikea

Goede afspraak met de oogarts en alweer een meting, diverse zelfs, om zeker te weten dat ik de juiste kunstlens krijg.

Tijdens de afspraak nogmaals de vraag gesteld of mijn staar suikerziekte gerelateerd is, maar de oogarts gaf aan dat ze aan de soort van staar kon zien dat dit niet het geval is. Gewoon een gevalletje van extra vroeg ouwe ogen.

Maar ook de oogarts snapte waar mijn ongerustheid vandaan kwam en gaf ook aan dat het uiteraard geen kwaad kan bepaalde waarden te laten checken.

Toen had ik vrolijk op mijn fietsje weer huiswaarts kunnen gaan, maar ik had eigenlijk voor vandaag alle doe dingen wel gedaan en had behoefte aan even wat anders zien, meemaken. Bovendien had ik al tijden een idee om iets te verbeteren in mijn huis en daar had ik toch echt iets van die Blauw Gele winkel van nodig.

Waar ik met de auto binnen 10 minuten er ben, doe ik met (wachten op aansluitingen ook) OV er ruim een uur over. Nou ja....ik hoef toch niet naar mijn werk dus geniet nou maar van de rit.
Na de hele stad te zijn doorgebust, kwam ik eindelijk aan waar ik zo graag (not) naar toe wilde. En dan het liefste direct naar waar ze de dingen verkopen die ik nodig heb en dan weer meteen naar de kassa. Maar zo hebben ze die winkels niet ingericht. Er zijn wel shortcuts, maar dan kom je alsnog in een soort van doodlopende route terecht. Ik begin sowieso altijd al bij de kassa, want dan ben ik sneller bij waar ik moet zijn. En wat is het benauwd in die winkel zeg! In het ziekenhuis was het koeler. Maar wel heel veel te zien, zoveel dat ik blij was dat ik mezelf kon beheersen en echt alleen heb gekocht wat nodig was. (Nou ja...wat ik nodig vond).



Nog een gratis kopje koffie dankzij de familiekaart, heel gezellig, maar wel blij dat ik niet in de verleiding kwam om er iets 'bij' te nemen. Daarna de spullen in de meegebrachte tas, lekker onhandig in de bus, maar ja...de bus kwam in ieder geval, maar voelde gewoon een beetje ontheemd, daar als enige te wachten op een bus, terwijl achter en rondom mij de auto's en busjes werden volgeladen.

En daarna de streekbus naar mijn gehucht en weer mijn fietsje bij het ziekenhuis en dan nu lekker thuis. Soepje staat op te warmen, krant lag op de mat. Pffff....

Nu wil ik niemand meer advies geven over weggelopen echtgenotes, over na te betalen gelden...ik wil gewoon even niks.

Oh ja, soepje!!!

1 opmerking:

Ivy zei

Zo zie je maar weer, niet alle slechts qua gezondheid is gewicht-gerelateerd, je kunt je ook nog te veel (laten) opfokken.
Geniet van je Blauw-Gele-Winkel-Spullen en van het mooie weer de komende dagen. Groetjes,