zaterdag 13 september 2014

Fun for girls zwijmel

Heerlijk blijmakende song. En weer even schop onder den kont ook!



En zo leuk, de kleding, de brede (nog meer schoudervullingen) schouders, de oorbellen, de make-up. 

Gisterenavond zag ik een uitzending van de NTR over de jaren 80. Zware werkeloosheid, uitzichtloos, moeilijke tijden en de angsten en protesten tegen de de Kernbom. Maar ook hoe je langzaam weer vrolijkheid terug zag komen. De val van de muur, maar ook het Oranjegevoel in 1988. En van uitzichtloosheid naar het keiharde heel veel geld verdienen van de jaren negentig dreef. 

Om nu 34 jaar later wederom in een crisisperiode (op zijn eind hoop ik) te zitten. 

Alles komt en gaat ook weer blijkt. Geen zin om je zorgen te maken. Girls just want to have fun!







3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hij kwam in maart al eens voorbij, maar het is inderdaad een nummer waar je vrolijk van wordt.

Bibje zei

Ja de jaren 80....alles is heimwee naar vroeger ...ik herinner me de rauwheid en de kou en de armoe, maar vooral ook de geborgenheid van ons thuis, mijn ouders en de liefde voor ons kinderen. Dat gevoel dat geef ik nu door....en dan wordt het vanzelf wel weer zoals in de jaren 90.
Als de brede schouders maar weg blijven, My goodness wat waren die toch breed haha
liedje is nog steeds een toppertje!

Dwarsbongel zei

't Was een vrolijk liedje, dat ook bij ons over de werkvloer schalde!