zaterdag 19 april 2014

Paasgedachte zwijmel

Ik werd vanochtend wakker met het lied Omarm me in mijn hoofd. God....wat zou ik graag weer eens omarmd worden. Iemand die me aanraakt. Die er voor me is. Waar ik klein en zacht bij kan en mag zijn. Hoelang geleden is het dat iemand me zag, als vrouw en dan ook nog eens als begeerlijke vrouw, iemand wiens hart ik sneller doe slaan. Ik durf het niet eens hardop te schrijven.

Maar goed; ik dacht ook Snap out of it....genoeg stilstaan bij wat niet is en misschien ook wel nooit meer zal zijn. Focus vandaag op wat er is, op het lichte en op wat de Paasboodschap me zegt.

En dan bedoel ik niet de grootgrutterboodschap van nog meer luxe, nog meer chocolade-eitjes in 955 verschillende smaken en 24 verschillende soorten broodjes en oh ja....Pimp je hele huis op in de Paassfeer, anders is het geen Pasen geweest natuurlijk.

Pasen betekent voor mij dat de dood niet gewonnen heeft. Er is leven, hoop, altijd. Ook na de diepste donkerste tijd. Altijd zal er weer groei zijn. De dood heeft dat als belofte in zich. Na de Winter komt er altijd Lente.

Bij een andere zwijmelaar (Melody Music) zag ik heel toevallig deze song (Omarm me) als zwijmel staan, dus verder gaan zoeken naar een andere, Paaszwijmel.











4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja terug naar het leven!
Die omarming zal eerst van jezelf moeten komen, daarna ben je pas gereed voor een ander, denk ik.

Nietzomaarzooo zei

Wil mijn geluk ook niet bij een ander zoeken/halen/vinden, voordat ik mijzelf de moeite waard vind.

Unknown zei

Hele legitieme behoefte hoor, volgens mij verdien je die omhelzing dubbel en dwars
In the States staan er mensen op straat die je een "free hug" geven
Mooi toch?
Linda

Anoniem zei

hoe herkenbaar, na weer een misgelopen relatie van ruim 6 jaar, waarin ik mij zelf volledig gegeven heb ,maar waarin iemand mij misleid heeft door mij voor te houden dat we als hij zijn zaken goed voor elkaar had samen zouden gaan wonen en die hij 2 jaar geleden verbrak en mij een jaar geleden weer opzocht en we vrienden werden, maar altijd weer onder voorbehoud ,omdat hij zo druk was met het opbouwen van zijn bedrijfje en ik er in januari bij toevel achter kwam dat hij al ruim een jaar met iemand samenwoonde, terwijl hij mij in de waan liet nog steeds vrijgezel te zijn. voor mij reden om alle contact te verbreken ,want al hadden we nu geen relatie, van mensen die dingen achterhouden en liegen houd ik niet, ook niet als vrienden, ben nu zo ver dat ik wel graag weer iets wil opbouwen met iemand, maar dat valt niet mee, de meeste mannen van mijn leeftijd willen liever een jongere vrouw, of liever geen verplichtingen of juist weer gelijk een relatie en ik wil liever langzaam iets op bouwen , niet vrijblijvend ,maar ook niet gelijk samenwonen.