dinsdag 22 april 2014

Bloei

De Paastakken ontdaan van de geschilderde eieren en de rest van de Paasdingen weer opgeruimd tot volgend jaar. Vind de takken wel mooi staan, dus die mogen nog even blijven.



Ook al was ik alleen met Pasen, toch een brunch-achtig ontbijt op een geel bordje, met een gele mok gemaakt. Met wat dingen die voor mij bij Pasen horen. Een roosje gemaakt in het kommetje met de roomboter. Toen mijn kinderen klein waren had ik zoveel plezier in dit soort kleine details. Een ontbijttafel met het gele servies, de gele kopjes. En ze horen voor mij ook bij bijzondere dagen. Niet sippen omdat je alleen bent, maar kijken naar hoe je die dagen fijn kunt maken. Het licht kan houden en juist niet gaan denken dat jij de enige bent die met de Pahaasdagen alleen is, maar Mensch....je kan opstaan wanneer je wilt, eten wat jij lekker vindt en doen wat jij fijn vindt

Mijn moeder vroeg of ik ook nog zin had om langs te komen en had nog wat zaken die ik mee moest zeulen voor in mijn tuin.  Dus stelde ze voor dat ik via dochterlief een auto regelde en wat een heerlijkheid. Een superdeluxe Zweedse voiture. Kan nog steeds uitermate genieten van autorijden. En kan het gelukkig ook nog steeds goed. Die 50.000 km per jaar is nog steeds niet uit mijn autorij-geheugen.

Bedacht ik me dat als ik toch die auto had, ik ook nog wel even langs dat Gele Zweedse warenhuis kon rijden want ik wilde daar iets halen wat met OV iets ingewikkelder gaat. Dus vroeg op pad, maar dat dachten 10.000 andere provincie-genoten ook. Gelukkig wist ik wat ik wilde hebben en kende de kortere (illegale) sluiproute in het warenhuis en stond dus helemaal blij met precies dat waar ik voor kwam en geen extra kaarsen, vazen, lampjes, lijstjes, kussenhoezen, heee..leuke gordijnstof. Wel even weer naar binnen gegaan, na het inladen van de spullen,  om met mijn family-card van een kopje koffie te genieten en ik moest heul erg moeite doen om me niet zielig en eenzaam en bekeken te voelen, tussen al die gezellige familietafereeltjes.

En was daar al moe genoeg van, het begon ook nog te miezeren, maar had nog iets op mijn eigengemaakte boodschappenlijstje en haalde dus toch maar wel die zakken tuinaarde, die op een fiets iets moeilijker te halen zijn. Van het schap in het karretje, van het karretje in de auto, van de auto in de tuin. Gewichtstraining ook weer gedaan!

Daarna de voiture weer ingeleverd en meteen gezien hoe mega druk het op S chiphol was. Veel, heel veel toeristen. Maar ja...het is dan ook Paasvakantie, dus om met Cruyf te spreken, da's is logisch hè.

Nog weer een sessie bij de psycholoog gehad. Hij heeft een aanpak die me zeer aanspreekt. We gaan het S M A R T doen. Mooi, want alleen maar praten, zonder resultaat te boeken, dat ligt me niet. Ik wil echt na een tijd kunnen merken dat ik anders over zaken denk en in ieder geval anders met zaken omga. De zaken zullen niet veranderen, maar wel hoe ik ze ervaar.

Zo, eerst maar eens een kop thee en dan eens kijken wat ik verder in de tuin kan doen. Of niet. Voel een klein beetje energie terug komen en met die energie inspiratie en daadkracht. Wat ik bij De Zweed haalde stond al een jaar lang op mijn lijstje, maar ik dacht werkelijk dat ik dat wel even zelf zou kunnen maken. Dat ik over het hoofd zag dat ik geen fut had al die tijd en er dus niets gemaakt werd, dat is klaar. De rest van de materialen moet ik opruimen. Gewoon mooie dingen in mijn tuin, geen verzamelplaats meer voor wanna-be projectjes die normaal door een stuk of 4 grote kerels worden gedaan. Get real!






3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hup, Dappere Dodo!

pecunia zei

Gematigd optimist, ik vind je meer dan gematigd optimistisch! Ik ga je volgen en heb je aan mijn bloglijst toegevoegd, is dat ok?
Loop jezelf niet voorbij! Er is een tijd voor relativeren en alles positief bekijken, en er is een tijd om verdrietig te zijn en te doorvoelen, rouwen en verwerken!

Nietzomaarzooo zei

Dat is ok hoor!