zaterdag 1 maart 2014

We zullen doorgaan - zaterdagzwijmel van dronken man in de bus

Vandaag vierde een regiobus feest. De lijn bestond 60 jaar en dus mocht iedereen de hele dag gratis van deze buslijn gebruik maken.

Dus bedacht me dat ik daar een leuk uitje aan kon knopen. Zo maar heen en weer rijden was een beetje manisch natuurlijk en tamelijk doelloos, al kom je wel een eind. Het was helemaal niet overdreven druk en dat terwijl het gratis was, iets waar de meeste Nederlanders toch heel blij van worden. Iedereen kon gewoon zitten.

Dus uitstappen maar bij het eindpunt en had al her en der gelezen over Kenau en dus naar het museum in haar stad geweest waar er een aparte tentoonstelling over haar was georganiseerd. Moedige vrouw en zo jammer dat het woord Kenau nu een scheldwoord is geworden. Ik zou graag wat meer van Kenau in mijn genen hebben.

En ach...ben je toch in de stad dan is het lekker om nog een rondje te lopen. En met het uitgespaarde geld van de busrit jezelf op een kopje koffie & appeltaart te tracteren (jajaja.....zuurpruimen, als ik NIET was gegaan, dan had ik en busgeld en koffiegeld bespaard). Alleen aan een tafel gezeten, diner for one zeg maar en om mij heen kijkend losten de mannen die alleen zaten (geen leuke exemplaren helaas) dit op door driftig op hun telefoon te kijken. Ben ik ook tamelijk mannelijk, want dat deed ik ook. Maar ook gewoon observeren, kijken hoe mensen zich gedragen, het gevecht op een plekje, de Jan-pas-jij-op-de-jas, dan-doe-ik-een-plas echtparen, hele gezinnen, verliefde stelletjes...en ondertussen zicht op de skyline van die stad.

Gelukkig kon ik in het museum ook nog gratis naar het toilet. Ook weer meegenomen. Of eigenlijk achtergelaten. Daarna weer terug naar de bushalte en daar stapte een onzettend dronken, maar vrolijke man in die luidkeels de zwijmel van vandaag zong. De hele busreis door. Waarschijnlijk tot hij aan de eindhalte was.
Ik vond het wel komisch, vooral toen hij de chauffeur vroeg waar het gebak bleef.
Maar ook een soort van mooie zwijmeltekst voor vandaag.

Investering vandaag € 3,95. En oh ja + € 0,85 voor een potloodje van Dille en Kamille...gevaaaaaarlijke winkel.



5 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha, dat was dus alvast een uitje naar een stad/museum. En nu vasthouden die lijn!
Annemaria Koekoek

Anoniem zei

lekker dagje met een leuke opkikker vanShaffy erbij. Heya!

Unknown zei

ik was ook bij dille en kamille vanmiddag (haarlem) druk daar!!
zat je bij v@d boven? geweldig uitzicht daar.
Linda

pourquoi pas ??? zei

Hey lekker wijf, dat heb je goed gedaan. Ik vind jou een kenau hoor. Bedankt voor de tip die je me gaf maar wij hebben er dus geen gebruik van gemaakt moest van manlief huiswerk maken. Staat op mijn blog. Mocht je lezen herken je vast waar ik me zo druk over maak, die opmerkingen van dat mens verleden week. dikke knuffel van mij.

Petr@ zei

Je hebt er een leuke dag van gemaakt voor weinig ;-)
Zo'n zingende man met een vrolijke dronk over zich, daar knapt iedereen van op!

Fijne zondag!