woensdag 5 maart 2014

Tatoeage

Er moest een monteur voor de verwarmingsinstallatie komen - tussen 00.00 en 24.00 uur zeg maar -  en de heer vroeg mij of ik nog wist wie vorige keer eea had verzorgd. Had hij een tatoeage?

Hij had beter kunnen vragen of hij geen tatoeage had, want, zo gaf ook een artikel in mijn gratis V olkskrant aan, heeeul veel mensen hebben tegenwoordig hun oh zo unieke inktvlek. Ook deze monteur had zijn arm vol laten schilderen. Volgens mij ben je tegenwoordig uniek als je niet een tatoeage hebt. Of een piercing her en der (tel ik de oren even niet mee).


Maar goed; probleem opgelost, monteur was gelukkig lekker vroeg in de middag aanwezig en nu kan ik heerlijk de hele dag weer gaan doen wat me prettig lijkt. Vanochtend alle verplichte nummertjes weer gedaan en wat is de lucht blauw hier! En de zon schijnt zo lekker.

Niet dat mijn vooruitzichten op een baan opeens ook stukken beter zijn, maar mijn stemming wel. Denk echt dat die zonneschijn helpt. En droog, windvrij weer.  En lekker in je tuin peuren.

En een fijn skypegesprek met een broertje in een ander Scandinavisch land. Die me zegt dat hij me al het goede gunt, juist omdat hij van me houdt. Net als mijn schoonzus.

En zicht op mijn budget. Waar ik voorheen toch wel vaak dingen deed en vooral toch maar kocht uit frustratie of onmacht of 'heb ik verdiend', ben ik nu veel meer aan het kijken of echt nodig is, of ik het echt wel wil en zo ja, hoe er alternatieven zijn. Maar hou ik mezelf te lang te strak, dan neig ik uit de bocht te vliegen. Dus is het beter om wat leuke dingen in het verschiet te hebben.

Gisteren liep ik langs de supermarkt en daar hadden ze bosjes tulpen voor maar € 2,--. Nou...dat is bijna budgetneutraal toch?? Dus bosje gekocht, uit de tuin nog wat vulling voor de vaas erbij gezocht en nu blij met bosje voorjaarstulpen. Is het zo simpel? Kennelijk wel.

Ook kwam zoonlief nog even langs. Toevallig weer even over uit het buitenland. Hij vroeg of hij hier zijn dienstoverhemden mocht wassen en die heb ik gisteren voor hem opgehangen en waren vanochtend alweer droog. Hij komt ze denk ik vanavond of zo weer ophalen. Weer leuke verhalen gehoord.

Genoeg geschreven; nu genieten van het werkeloos zijn! :)




1 opmerking:

Anoniem zei

Al de cv hier stuk zijn zou ik dat niet weten staat al weken niet meer aan : nu hier ruim 20 graden :)