woensdag 15 januari 2014

Binnen!!

Zo....lekker binnen voordat de grote regenbui, die op buienradar langzaam deze kant opkomt, losbarst.

Neerslagradaranimatie

Vanochtend op tijd opgestaan, direct tijdens het douchen mijn tegeltjes van mijn douchewand met mijn Magische Paarse Doek afgenomen toen de shampoo in mijn haar trok, dus dubbele woordwaarde zeg maar.

Daarna een havermoutontbijt met blauwe bessen uit de diepvries erdoor. De auteur van het Zandloperdieet kan trots op me zijn. Al at ik dit ruim voordat de hype losbarstte. En in de zomer vaak een shake gemaakt van yoghurt, banaan, havermoutvlokken, blauwe bessen en een lepel gebroken lijnzaad. Niet omdat het moet, maar omdat ik het lekker vind/vond.

Op buienradar zag ik dus een grote bui aankomen en bedacht me dat ik nog wel een uurtje had om nog snel even naar de bibliotheek te fietsen en ook nog een bezoekje aan het Kruitvat te doen. Alleen kopen wat er op mijn lijstje staat en geen impulszaken. Maar goed....zag 2 pakken koffie voor een zeer goede prijs en aangezien ik elke dag koffie drink is dat echt een besparing en geen impuls (zo deelde ik die impulsaankoop zelf in...)

Daarna dus naar de bibliotheek en daar o.a. Het Puttertje meegenomen. Even 2 weken doorlezen dus, maar lezen doe ik altijd voordat ik ga slapen, lekker in bed en ik lees nog steeds alsof ik een boekbespreking ervan moet maken dus op snelheid. Die 2 weken ga ik wel halen. Voor 1,50 extra leenkosten (want nieuw boek) maar. En nog 3 andere boeken, dus leesvoer genoeg voor uhm...een weekje. Ik lees veel, heb grote leeshonger en lees eigenlijk nooit overdag. Overdags "moet" ik nuttig besteden. Van wie.....? Tsja....van mijzelf, van mijn ingebeelde schuldgevoel dat al die luie uitkeringstrekkers maar op de bank hangen met een zak chips en ik zo niet wil overkomen...en dus ben ik door de weeks overdags meestal mijn tijd nuttig aan het besteden. Sollicitereren, netwerken, werken aan plannen, schoonmaken, opruimen, hersorteren en af en toe een beetje mantelzorg.

En op de route naar huis ook nog even langs de supermarkt waar ik alleen eieren en sla mocht kopen, wat ik dan ook netjes gedaan heb. Eitjes waren in de aanbieding, dus dat is fijn.

Nou...opwindend leven weer.

Nu maar een lekkere lunch maken, met die salade en die eitjes en de rest van de spullen die nog in de koelkast liggen.

En vanmiddag heb ik vrij te besteden heb ik besloten.

Misschien het schilderij voor mijn zus afmaken. Of toch lezen in Het Puttertje?? Of die afleveringen van Luther bekijken....(en even wegdromen bij de fraaie Idris)


2 opmerkingen:

Realmam zei

oh bedankt, ik zou juist naar het centrum gaan met de kinderen, dat ga ik maar even uitstellen, met zo'n bui op komst heb ik er geen zin meer in :)

Gewoon Vlijtig zei

Hier (limburg) is het al voorbij. Was niet veel.