vrijdag 1 november 2013

Geen cent te makken en toch voel ik me rijk


Met een zoon die uit D enemarken thuis is gekomen en een aantal maanden - in between jobs - zijn spullen even thuis kan stallen;
Dat ik daar gewoon ruimte voor heb;
Blij met mijn eigen decluttermaanden; juist daarom heb ik die ruimte;
De verhalen van hem en zijn kornuiten over de ontwikkelingen in de l uchtvaart;
Met een mooie en vooral lieve dochter die net even met haar halfbroertje en halfzusje langskomt - wat zijn ze alweer gegroeid!;
Wat ben ik trots op mijn kinderen, hoe ze hun nieuwe broertjes en zusje omarmen en er voor ze zijn;
Lekker koffie en thee maken voor de vrienden van mijn zoon en hun verhalen aanhoren maar meer nog genieten van hun aanwezigheid en hun vrolijkheid.
Met een ontzettend succesvol evenement gisteren voor werkzoekende in mijn leeftijdscategorie, georganiseerd door mijn eigen club en gewoon omdat ik ooit zei dat wij dat zelf veel beter kunnen dan de overheids-instantie die begint met een U;
Nog nagenieten van een fijne afsluiting door met een aantal van de club een heeeeeeeeerlijke budgetvriendelijke pizza te eten ergens in die stad aan het Spaarne. Pizza....dat is een tijd terug en lekker dat ie was!
Wat is het prettiger om te kijken wat je allemaal wel hebt in plaats van moeilijk te doen en te kijken wat anderen hebben en jij niet.
En hebben...is zijn niet belangrijker dan hebben?
Nog 2 afleveringen opgenomen en te kijken van The Great British Bake off masterclasses met de Georgy Clooney van Bakken; Paul Hollywood.

SS-cake-landscape_562
Ook Borgen staat nog op de recorder. Ook fijn
Mijn telefoon doet het weer; Geen software fouten alleen een nieuwe batterij nodig;
Mijn laptop is weer terug en gerepareerd. Nu alles naar mijn smaak indelen;
Iedere dag kan ik in een droog warm huis slapen en wonen;
Kan nog iedere week boodschappen doen en gevarieerd eten;
He...en het is weekend!

Hatsjikideeeee..








4 opmerkingen:

Jannie zei

Droog en warm slapen, ik hoorde in de supermarkt van verscheidene mnsen dat ze lekkage in de slaapkamer hadden door de storm. Hele platte daken raakten hun dakleer kwijt. Iemand vertelde van zijn waterbed. Het water was zo het bed ingelopen. Jakkes. En er is hier rond Dokkum zoveel schade dat je hoogstens provisorisch de boel gerepareerd krijgt. Ik ben dan ook heel tevreden met mijn droge warme huis

Koningin Bezuinigt zei

Hier sluit ik mij bij aan. Fijn weekend!

Maggie zei

Fijn, geniet ervan!!

Petr@ zei

Wat fijn dat het zo goed gaat! Als je van kleine en gewone dingen kunt genieten ben je RIJK!!