maandag 21 oktober 2013

Mr Clinton en Pinokkio

Wat een drukke werkdag vandaag zeg.

Allereerst opstaan, douchen en aankleden. Tijdens het douchen met mijn heerlijke Paarse Flylady schoonmaakdoek de tegels afsoppen (ja echt! en het werkt nog ook). Dekbed en toebehoren afhalen en in de wasmachine doen.

Daarna ontbijtje erin (heerlijke havermout en een kop groene thee) en starten met mijn Bless the House rondje. Het is ook nog eens vuilnisbakkendag vandaag hier dus direct de vuilniszak uit de keuken in de klikko en klikko aan de weg zetten.

Daarna aan het werk voor mijn rondje Bless the House en nog voor 10 uur ben ik al helemaal klaar. Even koffiezetten en pauze. Bij het koffie-apparaat met mezelf de laatste roddels doorgenomen en ook nog eens doorgenomen hoe leuk mijn weekend was. Ik was het erg me mezelf eens.

Na de koffie- en breipauze - de spencer van Zeemanwol (nou ja wol...) is klaar en moet nog netjes afgewerkt worden, maar het volgende project lonkte al, naar de werkkamer en aan het kantoorwerk dan maar.

Wat zaken voor het U WV uitzoeken en uitwerken, Mijn CV op orde brengen en weer ergens opslaan, 50 uitnodigingen versturen voor een bijeenkomst, B eleidsplan voor mijn stichting verder uitwerken

Lunchpauze met een heerlijke kop soep uit eigen keuken. Er was nog net genoeg over van mijn weekend-pan soep. Gewoon simpele soep van prei, winterwortel, handje split-erwten, beetje sambal bij en wat kleine gehaktballen die ik nog in mijn vriezer vond. Staafmixer erdoor en heerlijk gebonden soepje.
Had dit weekend ook voor het eerst sinds weken weer eens een krant gekocht. Anders lees ik het nieuws veel online of in de bibliotheek, maar een echte krant, waar je bijna zwarte vingers van krijgt....doet veel voor het echte Weekend-gevoel!

Na de lunchpauze weer snel naar mijn kantoor en verder gewerkt aan down- en uploaden van diverse documenten en pas rond 15.30 uur weer een pauze. Zag ik toevallig bij Dr Oz een vrouw die de Lyin' Tamer genoemd wordt, zeg maar de Leugenfluisteraar....Jeanine Driver heet ze.

Hoe ontdek je een leugenaar; door naar zijn/haar lichaamstaal te kijken....Ze gaf een aantal tips hoe aan iemand kan ziet dat hij/zij liegt (in dit geval je echtgenoot die je bedriegt). Wist ik dat maar eerder!

Een paar weetjes uit die uitzending:
Wanneer je beweegt, vertel je vaak opeens..de waarheid.. (per ongeluk..haha).
Als je iemand vertrouwt, dan laat je je navel zien (niet letterlijk, maar je draait je lichaam niet van de persoon af).
Let op te lange antwoorden. Een simpel nee is genoeg.  Als in het antwoord zoiets zit van I did not have sex with that woman....dan heeft die persoon het dus juist WEL gedaan.


Let op als iemand snel zijn schouders ophaalt.
Let op de mond. “When we don’t like what we see or hear, our lips disappear.”

En ik wist opeens wat mijn nieuwe carriere moest zijn: Leugenfluisteraar!
Ik heb namelijk al heel erg veel twijfel bij iemand in mijn omgeving. Moest ik wel met deze persoon in zee gaan. Deze persoon gaf me, en alleen ik had die twijfels in het begin en dan nog gebaseerd op buikgevoel, niet op wat er gezegd werd, telkens weer twijfel. Kan ik afgaan op wat er gezegd wordt of zie ik (met mijn derde oog) andere signalen.

En zo heb ik nog wel meer voorbeelden waarbij ik direct al goed een situatie had ingeschat. Behalve dan als ik verliefd ben; dan ben ik stekeblind voor alle waarschuwingsignalen. Dat zal wel door die roze bril zijn die ik dan opheb. 

Morgen maar solliciteren naar mijn nieuwe functie :)

Nu nog even mijn bed opmaken; vanavond heerlijk in een fris vers bed stappen en dan zo even bedenken wat ik straks ga eten. Misschien Paksoy met vega balletjes?
Oh ja, ook nog even mijn mail aan mijzelf maken met wat te printen zaken. Als ik dan ergens niet bijkan, staat het in ieder geval nog in de mail. Die ik overal kan openen.

En even nadenken waar en hoe ik alles geprint krijg morgen, want dan wil ik wat zaken naar onze vrienden van de Belastingdienst versturen. En niet pas op de laatste dag dat het kan,  omdat Pinokkio weer eens zijn neus laat groeien.

Geen opmerkingen: