vrijdag 25 oktober 2013

Terrasjesweer

Gisteren was ik weer zo druk met allerlei regelzaken dat ik naar buiten keek en dacht...wat doe ik toch binnen?

De lucht was strakblauw, het was inmiddels alweer middag, al mijn regeldingen waren geregeld en voor het eerst die week ging ik iets leuks voor mijzelf doen. Weg met de opgebouwde stress; ik neem altijd alles veel te serieus, wil perse alles goed regelen, doen, uitzoeken etc. en voel me overal rete-verantwoordelijk voor terwijl een ander op donderdag meldt dat ie gewoon een paar dagen lekker weggaat. Moet ik ook eens gaan doen.

Tijd om iets ontspannends te gaan regelen. Fiets gepakt en eerst naar de bibliotheek gereden - wat heerlijk warm....blij dat ik mijn zomerjas aan heb gedaan, en daarna even snel een boodschapje en (goh..toch nog wel wat regeldingen blijkt) daarna richting bos waar een heel erg mooi terras ligt aan het water. Lekker om daar gewoon met de fiets naar toe te kunnen. Eerst de geuren van het bos en dan de zon op het water zien.


Kopje heerlijke koffie besteld en genieten van een boek over stewardessen tijdens oorlogstijd. En nog meer genieten van zonder jas in de zon kunnen zitten, de warme stralen op mijn gezicht, om me heen de echtparen (nou ja...daar ga ik maar van uit, sommigen zullen wel niet echt geweest zijn) lekker aan de wijn, heerlijke hapjes voorbij zien komen. Trendy heren en dames zien zitten op even trendy lounge-banken.  Goh...wat is dat zalig zeg. Even in de zon zitten. Bedenken dat ik niet altijd de ijverigste en regelneef hoef te zijn en wil zijn. Dat ik ook gewoon een keer onverantwoord sullig wil zijn, wat losser en toegankelijker waarschijnlijk.

Uuuuuuuren gezeten (met nog een kopje koffie...vooruit....doe eens gek), wat een mooie plek.

Heb me gisteren voorgenomen om wat losser te zijn. Me niet meer zo op te laten jagen door iemand die anders tegen zaken aankijkt dan ik, een lossere manier van dingen regelen heeft. My way or the high way wil ik niet als mijn motto hebben.

Dus vandaag in plaats van chagerijnig tegen iemand te doen in verband met niet op tijd aanleveren van allerlei zaken een welgemeend compliment gegeven over een presentatie. Die was ook echt inspirerend en leuk. Dus waarom zou ik dan narrig doen en rot. Ik krijg zelf ook veel meer een fijner gevoel door me prettiger te gedragen en niet zo vast te houden aan het Grumpy old woman gedrag. Relax...Het is bijna weekend. Alle Doe dingen zijn gedaan.





1 opmerking:

Maggie zei

Heerlijk :D Dat mag ook gewoon weleens, toch?
Ik ben ook zo'n regel-freak. Maar vooral omdat ik erg chaotisch ben. Ik moet alles opschrijven van tevoren en plannen, anders doe ik niets (of dingen die niet erg belangrijk zijn. Bijvoorbeeld een kast op de logeerkamer helemaal leeggooien en opruimen, terwijl ik bijna visite krijg en dus beter kan gaan stofzuigen)!