dinsdag 22 oktober 2013

It ain't half hot Mum

Vanmiddag naar het centrum van ons liefelijke dorpje gefietst omdat ik mijn smartphone ter reparatie moest brengen. Het risico dat hij binnenkort echt uitvalt en ik helemaal niets heb werd dagelijks groter. Dus ook maar even een Old School Nokia gehaald. Moet wel bereikbaar blijven, stel dat die droomwerkgever me opeens wil bellen!

Wat was het warm, zelfs met een zeer dun jasje was het nog warm op de fiets. En wat zijn de bomen snel van kleur gewisseld! Heel erg mooi om te zien. En heerlijk om zonder jas terug te fietsen. Weliswaar zonder smartphone, maar goed....wel zonder jas!
 


En wat druk, helemaal vergeten dat het herfstvakantie is, dus iedereen met kinderen de stad intrekt. Zo leek het. Ik zou liever lekker naar het bos of naar het strand gaan, maar misschien was het daar ook wel superdruk.

Ben de hele ochtend aan de administratie bezig geweest en uiteindelijk lukte het om de printer aan de praat te krijgen. Was de toner halverwege op. Dus hoppa....waar zo snel toner te halen, want vandaag moesten de papieren de deur uit en digitaal versturen - leuker kunnen we het niet maken - dat was geen optie vertelde de Belastingdienst me.

Toner kopen (mmmm...kan fijn op de post onverwachte uitgaven!), weer naar huis, printen maar en shit zeg...alweer liep de printer vast. Dat zal toch niet??? Zo op de valreep...moest ik nou toch weer een alternatief gaan bedenken waar ik de spullen kon printen?

Maar gelukkig...nogmaals even een slimme actie en de printer deed het. En de Pinokkio waar ik het gisteren over had die heeft wel 5 regels tekst aangeleverd en daarmee een GEWELDIGE bijdrage geleverd aan alle documenten die verzonden en opgemaakt moesten worden. Not. Nu maar even niet boos over worden, heeft toch geen zin en ik besteed mijn energie liever aan positieve zaken.

Ik was tevreden en kan nu het volgende project gaan tackelen. Kreeg bericht dat de verzekering van de laptop niet deze laptop betreft, maar het exemplaar wat zoonlief hiervoor had en wat gestolen was. Moet maar eens kijken of hij daar nog de administratie van heeft en contact met hem hierover opnemen. Ik weet dat zijn vriendin een paar dagen bij hem is, dus dat kan wel even wachten. Jammer dat ik niet kan whats-appen, maar goed.....we komen er wel.

En maar even bellen wat de kosten van de reparatie dan zijn. Misschien is het al het uitzoekwerk helemaal niet waard.

Het weekend heb ik een aantal dikke takken van de boom in mijn voortuin afgezaagd en daarna in kleine stukken gezaagd en geknipt.  De Groenbak zat direct vol en de boom ziet er wat meer in balans uit.  Nu bekeek ik de boom eens goed en zag nog wel een grote dikke tak die ik ook graag wil afzagen, maar dan moet ik dus eerst even wachten tot de groenbak is gelegd, anders ligt mijn hele voortuin vol met takken. Weer een interessant projectje om te doen.

Verder kwam ik, in het kader van Papier Opruimen, veel oude foto's en dingen van de kinderen van school tegen. En dwaalde ik weg naar de tijd dat ze jong waren en ik in mijn uppie voor ze zorgde. Las de rapporten en zie waar ze terecht zijn gekomen. Las de leuke kleine briefjes voor Moederdag of gewoon zomaar.. Wat gaat de tijd toch enorm snel. En wat was ik altijd superdik in die jaren. Ik leek wel zwanger. Dat klinkt niet zo aardig, maar op de weinige foto's die van mij genomen zijn (ik haatte op foto's staan en ik snap nu wel waarom) zie ik hoe anderen mij zagen. Echt een enorme vrouw. Verstopt in een enorm lijf.
Trouwens...zag nog een overzicht van de verloskundige en ben tijdens mijn tweede zwangerschap maar 5 kilo aangekomen. Goh...weinig toch? 

Ook dit weekend maar eens wat anders aan de muur gehangen. Ik vond nog een grote tekenmap met allerlei kunstwerken van eigen hand en grappig om iets in herfstsferen op te hangen. Heb momenteel totaal geen inspiratie om te tekenen of te schilderen. Ondanks de zogenaamde zeeen van tijd die je hebt als werkeloze.
Misschien moet ik net als solliciteren, daar gewoon ook tijd voor blokken. En daar echt bewust voor gaan zitten. Want ik weet dat als ik eenmaal bezig ben, ik er enorm van geniet.


1 opmerking:

pourquoi pas ??? zei

Euh lieflijk dorpje? En kun je niet een vaste tijd op een dag in de week gaan tekenen? En ik zoek nog iemand die mijn een paar lesjes kan geven. Ik kan er niets van maar wil t een klein beetje kunnen. liefs en dank je wel voor je reacties.