dinsdag 10 september 2013

Er is één ding wat ik niet zou willen missen...

Druk maar leuk weekend gehad.

Via mijn dochter kon ik goedkoop een auto huren en daarmee eerst langs een heeeeeel oude (in de zin van we kennen elkaar al lang) blogvriendin gegaan en daarna naar de tiende keer dat Motormaniaman zijn 3 5e verjaardag vierde.

Was erg leuk. Het lijkt wel alsof het leven van die blogvriendin en mijn leven synchroon loopt op veel vlakken, dus veel bij te praten en zoals gewoonlijk te weinig tijd. Dat doen we snel een keertje over.

Motormaniaman (moet maar een andere naam voor hem verzinnen, want hij nog maar weinig met motors momenteel) kon zijn verjaardag buiten vieren, ondanks de aangekondigde buien op buitenradar. Heel gezellig. Ook weer een aantal vrienden van hem ontmoet die ik ook al langer kende. En een heerlijke biologische barbeque gehad die net op het staartje in het water viel, maar toen waren de laatste burgers net gaar.

Daarna, dankzij de auto, nog zijn echte verjaardag mee kunnen maken en de eerste geweest die hem met zijn verjaardag feliciteerde en toen weer huiswaarts. Goed te zien dat hij een klein beetje over zijn liefdesverdriet heen komt. Een klein beetje maar, want antwoorden op zijn vragen heeft en krijgt hij niet. En dat hij nu alweer denkt aan de zoektocht naar zijn volgende Grote Liefde. De perfecte vrouw die voor altijd en eeuwig aan zijn zijde blijft.

Joh....ga toch eens lekker genieten en laat los...Kijk eens wat er allemaal te koop is in plaats van direct de eerste de beste vrouw als relatiemateriaal te moeten zien. Je kan ook vissen en dan de vis van de hengel weer teruggooien. Maar dan heb je wel lekker gevist!


Wat is het donker op de snelwegen! Ik had, omdat ik niet meer dagelijks op de weg zit, niet door dat de lampen in de nacht nu al uit zijn. En ik een beetje als een Blinde Vink op de weg reed. Kan me voorstellen dat als je echt last van nachtblindheid hebt, je je niet veilig voelt. En natuurlijk de regen die met bakken uit de lucht viel en dan even zoeken waar de achterruitwisser zit. :)

Mijn moeder had bloed laten prikken en hoorde vandaag dat haar s childklier te snel werkt en ze een afspraak bij de internist moet maken. Maar omdat ze nog zo zwakjes is, ziet ze het niet zitten om alleen naar het ziekenhuis te gaan. En daar ging de vraag weer......wie gaat er mee van haar schare kinderen. Mijn moeder deed direct allerlei aannames, zonder het bij het desbetreffende kind te checken. De ene zus durft geen auto meer te rijden, de andere is te druk, de broer heeft al tig keer nee gezegd, zijn vrouw neemt sowieso nooit contact op, weer een broer heeft zelf het druk genoeg met zijn zieke vrouw en de andere woont in het buitenland.
En alweer vulde ze in dat waarschijnlijk niemand tijd had, behalve ik zei de gek.

Net ge-appt door mijn autovrezende zus: andere zus had tijd en rijdt haar morgen naar het ziekenhuis. Ik moest me inhouden om te vragen wanneer zus 1 iets aan haar autovrees gaat doen, want dat is niet zo siimpel als het lijkt. Leren dus om mijn beoordelende commentaar voor me te houden. Words can be mean or kind zoals The Flylady zegt. Mijn keus. En voor mij een les om aan te geven wat ik nodig heb. Want als ik dat aan niemand duidelijk maak, weet niemand het. Niet veronderstellen dat mensen het wel kunnen ruiken, aanvoelen, weten, begrijpen.
Dus.


Gisteren de auto weer ingeleverd, nadat ik 'm had afgetankt. Gelukkig een zuinige Diesel bij de witte pomp en ik wist dat alle dingen die ik met de voiture had gedaan ik niet met OV had kunnen doen. Zeker niet op die tijden. Na middernacht naar huis met OV is een hele tour. Nog even lekker langs de kust gereden, de grote buien binnen zien drijven en nog een spoedbezoekje aan de I kea gebracht. Alleen een afwasrekje gekocht. De rest, waaronder hele leuke glazen potten voor in de keuken, toch maar laten staan. Niet echt nodig. Je hebt genoeg, meer dan genoeg en de kunst is om juist het aantal spullen te verminderen in plaats van nog meer spullen te vergaren. Om tevreden te zijn met wat je allemaal al hebt.

Maar mis ik de auto? Nee....wel het gemak van niet hoeven nadenken hoe je ergens komt. En droog.

Vannacht kon ik niet slapen. Werd om 03.00 uur wakker en sliep rond 05.00 pas weer in. Geen idee waarom. Dus voel ik me wel een beetje brak vandaag en er staan nog wat activiteiten op de agenda.

En misschien morgen dus weer naar mijn moeder.

Net mijn lunch op; een heerlijke omelet met champignons en courgette. Opwindend leven!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik ben 's nachts ook blinde vink; en ik heb auto-angst. Vandaag nog bijna tegen een langzaam rijdende auto aangelopen toen ik over wilde steken, al lopend (snap niet goed, waarom ik besloot om van de stoep af te stappen terwijl die auto zo dichtbij was). Ik geloof dat ik niet erg veel verkeersinzicht heb, en dom ben ik toch echt niet. Kortom: mij in een auto achter het stuur zetten is misschien wel gevaarlijk voor anderen. Je zus zou zich hetzelfde kunnen voelen als ik. Het is ook echt wel een stuk metaal waarmee je jezelf en anderen ongelukkig of dood kunt rijden, als je effe verkeerd reageert of als je pech hebt. Mensen mogen daar soms wel eens wat meer ontzag voor hebben...

Anoniem zei

Misschien kan je (samen met andere familie) je zus een autorijles bij een autorijschool cadeau doen als ze jarig is. Ik ken iemand die dat gedaan heeft en nu weer helemaal angstvrij overal heen durft te rijden. De instructeur vertelde haar dat hij vaker wat oudere vrouwen wat lessen geeft.Voor hem was het heel gewoon en hij vond het ook heel verstandig. Het is gewoon een bijscholing omdat er in de jaren zoveel veranderd is eigenlijk, en daarna hoef je lekker geen examen te doen.

Enne, wakker na zo'n enerverende dag...logisch toch. Geeft niks, morgen,of overmorgen zijn alle indrukken weer verwerkt en slaap je weer normaal.

Groet,Greet

Maria zei

Over dat synchroon lopen... laat ik nou al een tijdje zo rond drie/vier uur wakker worden en niet meer in slaap komen???? Vroeger kon je een kanon naast me afschieten en ik werd niet wakker. Hoorde ik vorige week dat iemand dat had door de overgang.. :).

Avonturijn zei

Ik snap dat; van die glazen potten bij I kea. En ze dan weer terugzetten (heb ik al een paar keer gedaan). Toch heb ik wel voorraadpotten nodig met al dat speltmeel, havervlokken en wat dies meer zij. Dus toen betrapte ik mezelf erop dat ik NU toch wel die glazen potten (en misschien een vaas) mocht kopen. Misschien gun ik het mezelf, in oktober dan. :0. Ik snap trouwens he-le-maal dat jij na zo'n dag, 's nachts wakker wordt en slecht slaapt.