woensdag 21 augustus 2013

Inhalen of toch maar niet?

Schreef ik een tijdje terug over bij Twijfel niet inhalen, die gevoelens zijn deze week weer erg versterkt.

Die opdrachtgever gedraagt zich eigenlijk als een werkgever en zoals ik het voel, heeft zij er erg veel belang bij dat ik al mijn oude contacten in de d atabase invoer. En zo snel mogelijk.
Ze verweet me dat ze erg weinig input zag en ook vond dat ik te weinig deed, want niet zichtbaar. Was ik wel enthousiast genoeg?

Ondertussen houdt zij mij de worst voor van een p roef  plaatsing, wat met recht een worst is, want zij heeft in het eerst gesprek al direct aangegeven dat een dienstverband er niet in zit. Geen vacatures op die afdeling, maaaaaaaar...stel dat ik nou zo verbazingwekkend veel klanten binnentrek, tsja...dan haalt zij een nog grotere worst uit de voorraadkast en word ik nog hongeriger, want dan kan ik wellicht, misschien, perhaps wel in dienst komen.

Want wie wil nou niet een lekkere sappige worst eten?? In deze economische moeilijke tijd, waar sappige worst schaars is?


Dus wat komt er na die worst?
Wat is het criterium dat ik worst mag gaan eten?
Is het wel worst?
Of een vegetarische vervaning (eigenlijk een wortel dus..)


Voor mij voelt het nu alsof er meer belang bij is om mijn Goud, mijn contacten met adressen en de hele rattaplan, zo snel mogelijk ingevoerd te hebben. In a worst case (pun intended) scenario zegt de opdrachtgever hierna dan....mwoah....volgens mij is die worst niet jouw smaak en stop ik 'm weer in de koelkast.

En dus twijfel ik nu - alweer - of ik moet inhalen. Of dat deze twijfel mijn intuitie is die me zegt: dit is niet goed voor je. Hier ga je niet gelukkig van worden. Dit zijn gewoon niet de omstandigheden die bij jou passen. Je bent geen standaard snelle verkoper, maar een luisteraar, geen opgeklopte lucht, maar echtheid.

Wat?

Of je worst lust!

Iemand nog goede suggesties?



5 opmerkingen:

Anoniem zei

Luister naar je gevoel. Zoals ik het van jou lees lijkt het voornamelijk te doen om jouw kennis en kunde. Is het eenmaal binnen.... Ben jij alweer buiten..
Hoe moeilijk ook, niet doen!

izerina zei

Luister naar die intuitie.En uiteindelijk wordt je eerlijk verteld,dat een diensverband er waarschijnlijk niet in zit.

Christel | Het rijke wijf zei

Jouw contacten voor haar, nou mooi niet... Ik zou HEEL goed naar je gevoel luisteren. Dan maar een poosje wortels eten. Niet die van haar, maar als in plakken wortels...

Ingrid zei

Ik denk dat je zeker een worst wordt voorgehouden, maar je zal hem niet te pakken krijgen. Je gevoel is een goede raadgever, luister daar naar, want meestal heeft je gevoel gelijk.

Anoniem zei

Klanten binnenhalen, krijg je dan ook een percentage van de omzet die daar uit voortkomt?
Kan het niet zo'n goeie motivatie vinden als ze nu al aangeeft je nooit in vaste dienst te nemen.
Wordt het niet tijd voor een 'eerlijk gesprek', laat ze maar komen met die 'vette worst'.