zondag 23 juni 2013

Loenatik

De invloed van de extra volle maan is voor mij goed voelbaar.

Kan het niet uitleggen, maar ik voel het aan mijn water. Meer en andere energie. Wat weer logisch is want de stand van de maan heeft invloed op alle water op onze planeet. Vind het interessant om meer te leren en te weten over deze invloed.


21 juni was het Midzomer. In de scandinavische landen wordt dit nog gevierd. In Finland noemen ze dit Juhannus. Maar eigenlijk is dit een verchristelijking van een oeroudfeest, te maken met de Zonnewende.
Het was voor mij bijzonder om mee te maken dat de zon bijna niet onder gaat en hoe noordelijker je komt (ik zat in Helsinki) hoe korter de nacht en soms helemaal geen nacht. Kom je uit de nachtclub om 03.00 uur, is het nog licht!

Mijn schoonzus had 7 verschillende wilde bloemen voor me geplukt en die moest ik onder mijn kussen leggen voor geluk. Ik zou dan dromen over mijn toekomstige bruidegom.

Zo jammer dat in Nederland er zo weinig aandacht is voor de veranderingen in de natuur, het aanbreken van de zomer en dat de meesten alleen maar zeuren over dat het alweer regent. Kijk eens hoe veerkrachtig de natuur is. Hoeveel levenskracht er in een klein zaadje zit. Wat wij onkruid noemen...is dat het alleen omdat het op een voor ons verkeerde plek groeit. Zevenblad bijvoorbeeld was ooit de sla voor de Romeinen in de Lage landen. Voedzaam gewas. En groeizaam. Zeeeeer groeizaam.

Mmm....beetje zweefteverig blogje lees ik. Maar goed, het is zondagochtend, mijn gedachten gaan van her naar der.

Straks weer verder met mijn jurk. Geknipt en doorgeslagen en nu de naaimachine aan het werk zetten en maar eens kijken wat ik in mijn hoofd had of dat ook zo eruit komt te zien. Vind het erg leuk om weer creatief bezig te zijn. En voor een paar tientjes een outfit te maken die anderen veel meer geld kost. Het is immers geen kunst om met een gevulde knip naar de stad te gaan en daar een passende jurk te kopen, tasje en schoenen etc. Nou ja...er vanuitgaande dat je smaak hebt :) Heb wel geinvesteerd in een mooie dunne panty met een werkje. Subtiel maar wel elegant. Leuk hoor om over dat soort dingen na te denken.

Er zit verandering in de lucht.





2 opmerkingen:

Mevrouw W. zei

Toen ik eergisteren de hond uitliet viel die hele grote maan me al op. Gisteren ben ik echter helemaal vergeten te kijken naar die volle maan...

Marlou zei

De maan...
Die staat nu dichter bij de aarde.
Prachtig... ik zou er ook loenatik van worden.
Zaterdag was ze zo prachtig groot... en helder...

Groet van Marlou

.