dinsdag 14 mei 2013

Begin de dag goed, dan gaat de rest vanzelf...toch?

 Dus vanochtend eerst een blokje om gelopen. Dan heb ik dat in ieder geval gedaan. En kan ik niet, als excuus gebruiken dat het regent. Wat geen excuus is, maar ik ben reuze creatief in mezelf bedotten.

Daarna de was opgehangen, de badkamer een sopje gegeven en nu maar even pauze voor een kop zwarte koffie.
En dan daarna werken aan mijn pannetjes op het vuur.

Gisteren weer de OV fiets gebruikt. Wat een heerlijk gevoel, dat je niet passief in een bus, die maar 1 x per uur gaat, hoeft te zitten, maar lekker door een stad kan fietsen. Was toch in de buurt van het grote GeelBlauwe woonwarenhuis en daar een verantwoorde lunch genomen. En verder niets.

Had natuurlijk best ook, zoals ik vroeger (hahah...meer dan een jaar geleden) de chocolademousse kunnen nemen en zo'n stuk Zweedse taart, maar bedacht me dat ik mezelf meer waard vond dan kortdurig genot. Juist zo lekker gefietst!

Keuzes maken. Telkens weer. En elke dag weer een nieuwe ronde. Wel grappig dat een familielid zei dat ik zo te zien nog meer was afgevallen. Nou...alleen van mijn Prins-op-het-witte-Paard dan! En dat ik er zo stralend uitzag. Werkelozen bruin!

Maar moet ook maar leren aannemen dat het dan zo is..ook al voel ik me niet zo. En mijn humeur minder door de weegschaal laten beinvloeden maar hoe ik me voel en wat voor fijne dingen ik meemaak. En hoe goed het kennelijk met me gaat, hoe stabiel ik ben. Ondanks alle grote emotionele zaken die op mijn pad zijn gekomen. En als ik zie hoe mensen om mij heen van slag zijn door een klein voorval, dan mag ik mezelf wel wat hoger waarderen.

Er zit kennelijk een Gloria Gaynor in me!



Geen opmerkingen: