vrijdag 5 april 2013

TopGear

Een van de zaken die de interesse hebben bij ons thuis zijn auto's. Ook al staat er geen voor de deur.

Ik mag met genoegen naar TopGear kijken en een mooie auto daar kan ik echt van genieten. Mijn dochter doet  daar nog een schepje bovenop. Zij kan, door haar connecties, goedkoper een mooie Mercedes of BMW uit een hoog segmentklasse huren en scheurt dan een lang weekend met deze wagen over de wegen.

Nou ja scheurt...ze heeft - even afkloppen - in al die jaren dat ze haar rijbewijs heeft, nog maar één keer een snelheidsboete gehad. Dat scheuren kan vooral in Duitsland. Waar de motor van dit luxe rijpaard echt tot zijn recht komt.

Ze is een bikkel. Rijdt naar Parijs, rijdt IN Parijs, tuft in Nederland overal naartoe. En kan zich opperbest orienteren. Beter dan haar broer. En ze rijdt ook beter dan hij. Ik voel me altijd veilig met haar achter het stuur, terwijl in zijn beginjaren als chauffeur hij echt als een Jonge vent reed. Op sommige punten te hard waar het niet kon. Dat heeft hij nu gelukkig afgeleerd en ook hij rijdt nu betrouwbaar en niet meer roekeloos.  Hij werktte nietvoor niets als privé chauffeur.

Zojuist kwam ze met haar hobby voorrijden. Wow....wat een mooi exemplaar. Wat ze heeft afgeleerd is om de privechauffeur van al haar vriendinnen te zijn. Omdat zij al snel haar rijbewijs had en ik een auto, vond haar vriendenclub het wel makkelijk dat zij hen overal naar toebracht. Met mijn auto. Haar broer had ook zo'n vriendenclub, maar die heeft na een paar keren gezegd dat ze maar brandstofkosten moesten lappen, want de auto reed niet op water tenslotte. De vriendinnen van mijn dochter vonden het allemaal wel prettig...en konden kennelijk niet zelf bedenken dat de auto niet gratis reed. Of dat mijn dochter elke keer de  BOB was. Pas na jaren aardig zijn is ook zij erachter dat aardig zijn de rekening niet betaald.
En dat die vrienden nu maar eens zelf hun rijbewijs moesten halen, of zelf een auto moesten regelen. Die ommekeer was heerlijk om mee te maken. Gelukkig alweer een aantal jaren geleden.

Nu vertelde ze me net dat een vriend die ze een lift had gegeven, de auto voor haar even ging aftanken. En ze genoot ervan dat hij dat deed op eigen initatief, gewoon omdat hij al blij was dat hij die lift van haar kreeg.

En ik geniet van haar genieten. Stom he....zo simpel dat je blij bent als je kind dat is. Alsof je alleen leeft door je kind.
En zo'n moeke bent. Die op elke feest niets anders te melden heeft dan de levens van haar kinderen, de foto's van haar kinderen aan iedereen voorschotelt en zich optrekt hoe goed het met hen gaat.

Hyacinth Bucket terwijl ze ratelt over haar zoon Sheridan...... terwijl iedereen ziet dat die Sheridan de boel belazert en alleen mama belt als hij geld nodig heeft.



Gisteren 3 verhuisdozen vol zooi van mijn zoon (alles mocht weg zei hij) leeggemaakt en dat binnen 15 minuten. Bleek inderdaad gewoon een soort van opslag te zijn van zijn lege dozen, zakken en rotzooi. Ha!
Vanmiddag nog maar weer een kwartiertje uitmesten.

Ben ook een soort van dagboekje aan het bijhouden wat ik allemaal eet en of het aantal calorieeen ok is. En qua voedingswaarde natuurlijk, want anders kan ik ook gewoon 5 marsen eten...ook genoeg calorieeen per dag! Want tsja...zoals ze in Belgie zeggen...ik was toch wel een beetje verdikt. Alles past nog wel hoor, maar er zit wat winterspek aan.

Zag van de week een vrouw op tv die ook veel was afgevallen, maar dat niet echt voelde. Wat was de plus nou van het afvallen. Ze vond dat ze weinig gewonnen had. Tot ze haar een vest omhingen met 25 kg eraan. Wat maakte dat bewegen zwaar! En zo snapte ze dat haar extra gewicht haar jarenlang belemmerd had.
Zo ook bij mij. Ik bewoog veel te weinig, was bang om te bewegen, zou die plastic tuinstoel me wel houden,  zouden mijn enkels niet zwikken, zou die fiets niet klappen....pas ik tussen het stuur en mijn zadel.

En ik schrok toen ik een foto zag van 15 jaar terug. Mooie kleding (Ulla Popken had een goede klant aan mij) maar......gewoon zoveeeeeeel buik. Alsof ik een drieling droeg. Vooral van opzij gezien. Natuurlijk zorgde ik ervoor dat ik op de weinige foto's altijd van voren werd gefotografeerd. Dan leek het nog wat. Dacht ik.

Ik wil niet meer terug naar dat hoge ongezonde gewicht. Lager is gewoon beter voor mijn gezondheid, voor mijn gewrichten en mijn conditie.

Ik constateerde al eerder dat mijn vetcellen heel erg slim zijn. Komt er teveel binnen wordt dat direct opgeslagen.

Dus blijven opletten. Levenslang.

Jammer dat je van typen niet afvalt!




1 opmerking:

Petr@ zei

Hoi
Mijn jongens kijken ook graag naar Top Gear.
Onze jongste drinkt niet en is meestal de Bob, maar ze lappen wel met z'n allen geld voor de benzine gelukkig. En dronkenlappen komen er niet in.
Ik lees regelmatig een blog van Francine
http://www.stukjebijbeetje.com/
Zij is 65 kilo afgevallen, door anders te gaan eten en te gaan hardlopen. Misschien leuk voor je om te lezen?

Groetjes Petr@