dinsdag 15 januari 2013

To work or not to work

Witte wereld vandaag. En heel Nederland in de file. 1000 km en meer zo te lezen. Goh....wat blij dat ik daar ook niet in hoef te staan.

Liever wel natuurlijk, had liever WEL een baan gehad waardoor ik elke dag wel in de file stond, maar goed...bekijk het eens van de positieve kant; kon vanochtend door een witte wereld mijn boodschappen doen, gewoon lekker lopen met mijn bejaardenkarretje (zo noemt mij zoon en dochter dat nu helemaal trendy shoppertje van Ikea). De oude trouwe Timberlands van mijn dochter aan en goh...heerlijke warme voeten heb je daarin!


Daarna mijn straatje schoongeveegd en ook maar direct die van de buren, in tegenstelling tot het gezegde. Was toch lekker bezig en het is heerlijk weer.

Van de week ga ik met mijn medebestuursleden van ons netwerk met een tweede kamerlid praten in Den Haag. Als werkelozen. Of die politici wel beseffen wat het inhoudt als zij zeggen dat er werk zat is. En dat dit ook geldt voor mensen boven de 50. Even een realitycheck doen.

Mijn dochter  moest alweer om 07.00 uur op haar werk zijn en gisteren nog maar even snel haar laarzen voor haar ingespoten. Gelukkig mag ze ook (warme) laarzen aan op haar werk en niet alleen de voorgeschreven pumps met panty. Brrrrr....ijskoud.

Heb net bij de Zeeman 2 grote bollen gespikkelde breiwol (nou ja Acryl) gekocht. Zwart met spikkels en mijn handen jeuken om daar een leuke muts voor mijzelf van te maken. Mislukt de muts...maakt het geen drol uit. Leuke arbeidstherapie en dan haal ik het gewoon weer uit en begin opnieuw. Zou goed zijn als dat in het leven soms ook kon. Uithalen en opnieuw beginnen.

Nu even een kop koffie met warme sojamelk. Mmmmmm!

Vanmiddag nog maar even lekker een stuk lopen.

1 opmerking:

Holly Hobby zei

Nu ik reeds 12 jaar ben 'afgekeurd' ben ik het station gepasseerd dat ik liever werk. Ik heb mijn draai gevonden en kan pas mijn leven aan mijn handicaps aan.... Neemt niet weg dat je stiekem wat over had om in die file te moeten staan... zal wel altijd zo blijven, denk ik.