donderdag 22 november 2012

Weerstand

Merk dat ik in mijn hoofd steeds meer bedenkingen heb om alweer dieetproducten (allemaal eiwitrijk en koolhydraat-arm) aan te schaffen, voor de laatste loodjes.

En ik merk dat ik het ook steeds moeilijk ga vinden om geen scheve schaats te rijden. Dus moet ik verstandiger gaan eten en niet minder en zeker niet nog meer dieetproducten aanschaffen. De kunst is dat ik straks niet meer een dieet volg, maar een andere kijk op voeding heb.

En oh ja...toch nog maar meer bewegen dus. Terwijl ik zo'n aversie tegen sportscholen heb. Maar goed; bewegen moet; elke dag minimaal 30 minuten en die heb ik voor vandaag wel weer gehaald met mijn rondje Polder (fietsen). Droomde vannacht ook dat ik toch maar zelf moet gaan bedenken wat ik, behalve zwemmen, nog meer kan doen en wil doen om te bewegen (en fietsen, maar ja....iedereen fietst!).

Meer groenten, veeeel meer groenten en minder snaaimomenten (omdat ik het verdien, omdat het waait, omdat die pepernoten me roepen, omdat ik gedachtenloos toch maar een rolletje mentos oppeuzel) en dus ook verstandiger keuzes.


Dus ben ik vandaag voor het eerst in de natuurvoedingswinkel geweest in mijn woonplaats. Ik kende de producten een beetje via de blogs en via Motormaniaman en ook hier kon ik me niet onttrekken dat Jan met de Pet hier weinig te zoeken had. Mooie winkel hoor daar niet van.

Wat is dat biologisch superverantwoorde spul duur! Niet zeiken natuurlijk...mijn dieetreepjes...DIE zijn pas duur (vooral als je er chocolade pepernoten naast eet hahaha). Maar nu dus speltcrackers en knackebrod gehaald en kinoa. Had ooit in een boek van Maarten 't Hart gelezen dat dit supereten is. Ik mag sinds kort weer vleesch eten, maar ben er niet echt helemaal dol op. Lekker, dat wel, maar mis het niet heel erg. Wel toastje hier, hapje daar en juist die momenten wil ik verantwoorder laten zijn. Zodat ik niet na 1 pak TUC (EN notabene nog wel over de datum, maar ja......t vreetmonster moest het helemaal opeten) 1 kg zwaarder op de weegschaal blijk en die 7 in mijn gewicht verder weg lijkt!!

Wil me dus een beetje inlezen in wat de beste keuzes voor mij zijn in 2013, want na bijna 11 maanden op een koolhydraat, eitwitrijk dieet te hebben gestaan en de portomonnee van vooral de dieetiste te hebben gespekt, maar naar mijn gevoel nog bar weinig te hebben geleerd van waarom ik toch nog steeds de kunst beheers van vreetbuien/buitjes...wil ik het in 2013 beter doen. En niet zoals Erica Terpstra weer terugvallen in oude gewoontes en er zoweer 30 kg aaneten. Trouwens...heb gewoon geen geld voor alweer een nieuwe garderobe; in de ww is het geen vetpot.

Ik denk dat ik het boek van Amber Alberda ga aanschaffen (bonnen van de bolle kom liggen er nog) als inspiratiemateriaal. Ik ben gewoon te eigenwijs om iedere keer braaf een tas met alleen bij dieetiste verkrijgbare dieetspullen te kopen terwijl ik weet dat ik deze manier van eten niet jarenlang volhou en wil volhouden. Ik wil zo snel mogelijk 'normaal' eten en ex-client van de dieetiste zijn.



1 opmerking:

Lot zei

Ik heb het kookboek van AA en maak er regelmatig wat uit, maar het is niet echt gericht op afvallen, wel gezond eten. Bij mij heeft toch een koolhydraatarme methode het meeste success, bv Dukan. Ik ben dan ook gek op eieren in alle vormen en heb dan nauwelijks meer tussendoortrek en snoepzucht is verdwenen.