zaterdag 13 oktober 2012

Zaterdagmiddag

Lekkere zaterdagmiddag. De boodschappen vanochtend op tijd in huis gehaald - voordat de regenbuien in dit gedeelte van Nederland zouden zijn op mijn fietsje met allerlei extra tassen aan mijn stuur.  Nu lekker droog, met een verse kop bonenkoffie door een funnel gehaald - gewoon ouderwets in een filterkoffiemachine dus -, genieten van blogjes lezen, Jazz luisteren en de NRC lezen die mij maar 10 euro kostte voor 5 weken.

Nou...niet slecht toch!

Dochterlief is naar haar werk en ik ga zo direct één of twee quiches maken. Ook al weer een jaar geleden of zo dat ik zoiets maakte, maar morgen vieren we met een brunch dat ik jarig was en mijn dochter binnenkort onder het mes gaat voor een buikwandcorrectie. Mijn broers en zussen en wat vriendinnen komen langs. Gezellig. Meteen een huis vol dan en dat is alweer een tijdje terug dat het zo druk was.

Vandaar die boodschappen op zaterdag, want meestal zorg ik ervoor dat ik alles wel in huis heb voor het weekend. Ik hoef nu immers niet meer voor een hele week op zaterdag boodschappen te doen omdat ik tijdelijk niet tot werkend Nederland behoor. Heb het druk genoeg nu - daar niet van.

Dit keer geen taart, maar allerlei hapjes die passen in onze nieuwe manier van eten, behalve dan voor onze neefjes en nichtjes  waar we allerlei lekker broodjes voor maken. Een nichtje heeft een speciaal dieet voor haar ADHD, dus even mijn zusje gebeld wat ze allemaal wel mag hebben.

Dus liggen er nu veel cherrytomaatjes, komkommers, paprika's en  diverse sla-soorten klaar om morgenochtend tot allerlei lekker hapjes verwerkt te worden. Mijn dochter heeft gisteren al haar geheime recept gemaakt voor gemarineerde kipreepjes voor in mjam mjam wraps en ook hebben we lekkere mozzarela liggen.

Wel vreemd hoor om opeens weer broodjes, beleg en salades en kaasjes etc te halen. Dat stond echt maanden niet op mijn boodschappenlijst.

En wat is het leuk om na te denken wat je aandoet. En OF je nog wat hebt om aan te doen en dan van jezelf een kek nieuw gekleurd jasje mocht kopen voor op een jurk die je al had (in het voorjaar) en met bijpassende riem helemaal najaar 2012 is. Dat ik dan eigenlijk ook nog leuke laarzen wil, eigenlijk alle laarzen in alle kleuren van de regenboog en leuke maillots en leuke....maar gelukkig zo slim ben om even na te denken en te weten dat ik nog zo'n 15 kg wil afvallen en al die kleding straks te groot is. Dus doe het nog maar even met wat je hebt.

Maar heerlijk dat je keus opeens zoveel groter is dan de XXXL modellen met de bijbehorende prijzen in maar één of twee winkels.

Zo...nog een kop lekker koffie en dan aan de slag!

Vandaag tel ik mijn zegeningen en dat zijn er weer veel. Alleen ook al omdat er twee hele leuke romans, waaronder de laatste van John Irving op mij liggen te wachten.






1 opmerking:

pourquoi pas ??? zei

Volgens mij ben jij van ver gekomen met je afvallen. Wat goed zeg. Ik zou zelf nog zo een 4 kilo af moeten vallen maar t is zo moeilijk.
Ik hoop dat je genoten hebt van je boeken en van je visite. liefs en fijne dag.