donderdag 20 september 2012

Energie

Deze week een lunch gehad met de leden van de netwerkclub. Erg inspirerend. We zijn er eigenlijk van overtuigd dat ouderwets solliciteren voor mensen van boven de 45 weinigen aan werk helpt en dat wij het juist moeten hebben van onze netwerken, de mensen die we kennen die weer mensen kennen. En ook dat al onze kennis, juist opgedaan door al die jaren werkervaring, niet ongebruikt in de kast mag blijven liggen.

We grapten al tegen elkaar dat we het hiermee zo druk hebben, dat we geen tijd voor werken hebben. En misschien is dat ook wel de clou; dat dit ons werk zou kunnen worden. Het geeft in ieder geval weer positieve energie.

Ook nog met OV naar de I kea geweest. Had ik net de dag met de meeste regen uitgekozen. Jammer dat die handenblowers niet even a la Mr Bean je broek kunnen drogen. Op de weg terug nog een keer helemaal natgeregend. Maar goed; toen kon ik thuis een heerlijke kop warme thee maken en een andere broek aandoen.

 


Maar het gratis kopje koffie deed me goed en door creatief te denken kon ik een lange plank meezeulen naar huis. Een leuke klus om die op te hangen waar ik wil.

Let de laatste tijd veel meer op aanbiedingen en vooral de gratis zaken bij kranten etc zijn interessant. En rondom de verkiezingen hebben veel kranten gestunt met een gratis abonnement. Maar tsjonge...wat een hoop papier! En wat kost het veel tijd om alles te lezen. Ook al heb ik nu zeeen van tijd.

Het doet me goed te merken dat ik mijn lease-auto nu nog steeds niet echt mis. Omdat ik een fiets heb en ook echt fiets, omdat ik beter nadenk over is dit ritje nodig en omdat ik weet dat er meer opties zijn om ergens te komen en dat dit nu goedkoper is dan een auto voor de deur hebben staan, juist omdat ik nu - even - niet elke dag woon-werkverkeer heb.













Geen opmerkingen: