dinsdag 14 augustus 2012

Trend watchen

Een BBC-programma van een aantal jaren terug inspireert nog steeds; het ging over je kosten naar beneden brengen en je inkomsten verhogen.

De eerste opdracht lukt aardig.

Met dit mooie weer staat de kachel uiteraard niet aan. Dat is al een mooie besparing. Verder heb ik al jaren geen droger meer; die vreet ook stroom. De witte was hangt al lekker bijna droog aan de droogmolen. En al wel twee weken (jaja!) geen auto.  :)

Ik wil in ieder geval bekijken hoe me dat bevalt. En ja, wat is nou twee weken....en ik hoef nog nergens naar toe (nee...ook geen sollicitatiegesprekken), dus easy piecy natuurlijk. Misschien piep ik straks wel anders als de zomer voorbij is en ik me een beetje opgesloten voel in mijn huis. Al mijn familie woont zo'n 65 km van mij vandaan en ook vrienden wonen niet echt in de buurt. Maar ook zei een coach me: Denk in HOW to achieve that....ipv van Dat kan niet.

Dus ontdekte ik een hele fijne busverbinding van hier rechtstreeks naar het Leidseplein. Stuk goedkoper dan treinen en redelijke aansluiting op de snelbus die van hieruit naar Schiphol rijdt. Goh.....zo wordt even naar Amsterdam gaat stukken leuker. Geen dure parkeerkosten meer en gewoon midden in de stad eindigen.

Verder verminder ik mijn kosten voor voeding door geen bakken ijs, geen yoghurttoetjes, geen hopjesvla (mmm), geen repen chocolade, geen bonblonblokken (kon er hele blokhutten mee bouwen...zoveul!!), geen bokkepootjes, geen afbakbroodjes, geen bagels, geen franse kazen,  geen bastonjekoeken, geen caramel, geen pizza, geen borrelnootjes, geen nachochips, geen vlees, geen kaas, geen wijn, geen frisdrank, maar momenteel alleen maar verse groente te kopen. Wel natuurlijk mijn dieetproducten, maar dat zie ik maar als investering in een gezonder lijf.

Boeken lees ik via de bibliotheek en ik probeer daar ook tijdschriften te lezen, maar mis daar mijn tuinlounge (TREND!!)bedje....Dus voor een bedrag van 30 euro kan ik zoveel lezen als ik wil. Heerlijk!

De grootste besparing komt pas als mijn dochter ook het huis uitgaat. Minder energie-gebruik, watergebruik en die kachel kan dan echt een graadje lager (ze is een koukleum en 19 graden vindt ze koud; misschien ben ik straks in de winter, met minder lichaamsvet, ook wel een koukleum..hahah). En PC's en tv's gewoon uit ipv op stand-by of uhm...aan.

Realiseerde me dat een maillot een kledingstuk is wat ook ik aankan. Met laarzen!! Wat er nu gewoon is, in mijn toekomstige maat en ook al in mijn huidige maat. Die is nu rond de 46. En mijn kledingstijl van bedekken, lange tunieken voor over de kont, sjaals om de aandacht af te leiden....niet meer nodig is. En ook niet meer in dure grote maten winkels kopen.

Ik heb momenteel een topje van euro 4,95 van H&M aan en een oude korte broek van mijn dochter, vast gesjord met een riem op het laatste gaatje, want eigenlijk 2 maten te groot. Een KORTE broek!!
Heerlijk om in de tuin te werken, in de zon, zonder te denken...Goh...straks gooit iemand er een zadel over.

Wil echt perse in de stemming van HOW to achieve that blijven en niet, zoals in artikelen van de weekendbijlage van de NRC, over de crisis en werkeloosheid, vervallen in het gaat niet meer goed komen...het komt goed; alleen anders dan ik voor ogen had.

Misschien moet ik ook Trendwatcher worden. Is tenslotte een vrij beroep. Die bril heb ik al (leesbril van de HEMA ad Euro 5,--)  en de visie ook. Ja...menschen...we gaan meer zelf doen, borduren, haken breien en naaien. Duh....Naaien doe ik al jaren zelf.






1 opmerking:

CasaDiMama zei

...en leuk schrijven, dat kan je ook!!